Alla inlägg under juni 2016

Av Alice Nightforce - 29 juni 2016 12:10

Wooohooo, det är sommartider i Jorvik!, och om du sticker ner till Fort Pintas Strand i dag, så kommer du att stöta på en smörcool överraskning!

Tim Hooper är Tillbaka!
...och han är precis lika korkad som han var förra året. Det verkar inte riktigt som att han kan tänka helt klart alla gånger, men vi älskar honom ändå. Som en groda under en sten, eller hur?

Tim Hooper: vilken hjälte.
Tim Hooper: vilken hjälte.

Han är de skoj sommaraktiviteternas mästare vid Fort Pintas Strand, och du kommer att känna igen dessa roliga uppdrag från förra året, men det är ändå värt att spela igenom dessa igen, om inget annat så åtminstone för att få höra på allt skräp som kommer ut ur hans mun, eller hur? Om du inte har har gjort detta sedan tidigare, så finns det massvis med skoj att göra för att hjälpa honom med hans strandsysslor och helt enkelt bara lyckas tyda vad tusan det är han babblar om under halva tiden. Ha det så kul!

Midsommarskattjakt
Under veckan som varit så har du haft möjligheten att hjälpa Steve med hans Midsommarplanering (och om du inte har hunnit göra detta än, så är det ingen fara, du kommer att kunna fortsätta med dessa uppdrag fram till och med den 20 juli!), så om du gjort detta så är det nu dags för dig att ta del av den årliga Midsommarskattjakten!

Ta och besök Felix för att få din första ledtråd för att påbörja skattjakten!

Belöningarna från Midsommaruppdragen ges ut slumpmässigt, så det kan hända att du får samma sak mer än en gång. Du måste vara Star Rider för att kunna ta del av Midsommaruppdragen.

Ny Utrustning!
Ta en tur till Gallerian för att kolla in de nya kollektionerna som finns tillgängliga från och med denna veckan! Ny utrustning finns att köpa, så ta en tur dit och skaffa något fint till dina hästar!

Hästmarknaden
I Västkobbens Fiskeby så har Eddie och Ferdinand nu öppnat upp sin Hästmarknad! Rid dit och hälsa på dem!

Ha en alldeles underbar vecka allesammans!
Kramar från Star Stable-gänget 

 

 

(/Alice) 

Av Alice Nightforce - 22 juni 2016 12:30

Hej allesammans! De varmare dagarna och de kortare nätterna kan endast betyda en sak: det är Midsommar i Jorvik!


Midsommaruppdrag
Steve har blivit alldeles Midsommartokig, och han har massvis med saker att förbereda för de speciella firandena han har planerat, och det är här du kommer in i bilden! Så rid till Steves Gård för att se vad du kan göra för att hjälpa till.

Midsommarglädje över hela Jorvik!
Midsommarglädje över hela Jorvik!

Det är helt nya Midsommar-belöningar för i år, så se till så att du inte råkar missa dessa!

Belöningarna från Midsommaruppdragen ges ut slumpmässigt, så det kan hända att du får samma sak mer än en gång. Du måste vara Star Rider för att kunna ta del av Midsommaruppdragen.

Midsommarbutiker
Du har nu chansen att köpa allt möjligt Midsommarskoj från pop-up-butikerna som dykt upp runt om i Jorvik! Så passa på att besöka dessa och ta chansen att komplettera gamla belönings-set som tidigare inte har kunnat köpas!

Dessutom, se till så att du inte missar den helt nya Midsommarklänningen som finns att köpa, den är riktigt vacker!

Hästmarknaden
Eddie och Ferdinand håller på att bygga upp och förbereda sin hästmarknad i Fiskebyn inför nästa vecka! Varför inte trava dit och hälsa på dem en sväng?

Nya Kläder!
Nya kläder och prylar har kommit till Gallerians butiker, så varför inte passa på att klämma in ett besök dit, för en episk shoppingtur? Glöm inte att låta fötterna få vila lite efter all shopping med en milkshake och lite pizza i caféet!

Ha en alldeles underbar vecka och njut av allt Midsommarskoj!
Kramar från hela Star Stable-gänget. 
 
 
(/Alice) 
Av Alice Nightforce - 21 juni 2016 13:39

Det var hög tid att byta fråga i omröstningen idag, och det betyder ju också att jag ska svara frågan som var uppe på tapeten innan. 

 

"När du skickar iväg en häst på semester till Hästön, vilken slags semester får den då?" 

- Det beror lite på vilken häst det är. Min starthäst får till exempel alltid lyxsemester, liksom några andra riktiga favoriter. Men oftast får mina hästar åka på budgetsemester    

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 15 juni 2016 13:20

Välkomna till denna veckas uppdatering där ni kommer att kunna skaffa helt nya och söta vänner, och även ett helt nytt utseende för Valedale!

Valedale: Tillfixat, Det ser bra ut!
Som ni redan vet, så har ny och snygg grafik för spelet poppat upp lite här och var i Jorvik under de senaste månaderna, detta för att vårt episka designgäng har polerat upp och snyggat till de grafiska detaljerna i allas favoritområden. Näst upp på tur för dessa grafiska förbättringar: Valedale!

Det ser bra ut Valedale!
Det ser bra ut Valedale!

Våra designers är superglada och tacksamma för alla de fina kommentarerna de fått från er, för sitt arbete med de tidigare uppdateringarna, så från dem alla, till er alla: tack för allt stöd och all kärlek! Vi hoppas att ni kommer att gilla de nya förbättringarna lika mycket som de tidigare!

Nöff! Nöff!
För att fira Valedales nya fräscha look, så har det dykt upp en alldeles särskild besökare där… Gunnar Grisöra har bestämt sig för att ta med sig sina söta små grisvänner till Valedale, och han ger dig möjligheten att få ta med dig en alldeles egen liten gris hem!

Nöff! Nya vänner för din sadelväska är här!
Nöff! Nya vänner för din sadelväska är här!

Gunnar har svarta, vita och prickiga griskultingar till salu under denna veckan endast, och han är jätteglad över att få låta er adoptera en helt ny vän som kan följa med dig i din sadelväska när du beger dig ut på äventyr runt om i Jorvik.

Ta en tur till Valedale, hälsa på hos Gunnar och ta en titt på dessa supersöta små kultingar!

Nya Kläder
Ett lass med nya kläder har landat i Gallerian, och de bara väntar på att du ska åka dit och prova ut dem! Så hämta ditt busskort och ta en tur till Jorvik Citys Galleria så att du inte missar något!

Hoppas att ni alla får en alldeles fantastisk vecka!
Massor av kramar från hela Star Stable-gänget. 

 

 

(/Alice) 

Av Alice Nightforce - 14 juni 2016 21:34

Sen jag skaffade min sso-instagram har jag kollat runt en del bland konton där. Nästan varje gång jag gjort det har jag stött på inlägg med bildtexten "alla hatar mig" eller "hejdå nu slutar jag på sso för jag har inga vänner". Detta skrivs även i globala chatten titt som tätt. 

 

Jag är en loner i spelet. Har sen jag började spela alltid spelat ensam. Jag fick med mig en spelare en gång när jag skulle köpa en häst och jag har frågat om hjälp en gång, annars sköter jag mig helt själv. Jag skickar aldrig några förfrågningar (förutom den gången jag råkade radera hela min vänlista och skickade vänförfrågningar till de jag kom ihåg att jag varit vän med. Kan även råka skicka en förfrågan när jag ska inspektera) och det finns dagar som idag, då jag inte chattar med någon alls. Och jag blir inte alls ledsen över det. 

 

Att bygga en vänskap tar tid och är inget man bygger över några timmar springandes runt i Jorvik tillsammans med någon man inte ens visste existerade förrän man möttes. Min bästa vän har jag känt i 4 år. Jag kan prata om ALLT med henne och jag vet att hon är tyst om saker som jag vill att hon ska vara tyst om. Den tilliten vinner ingen några timmar efter att man har mötts. Hon spelar visserligen också, men hon är inte lika aktiv som jag och började dessutom spela typ ett år efter mig. Vi möttes i det verkliga livet och nu har vi spelhelger där hon kommer hem till mig och vi sitter och spelar sso och föräter oss på chips. 

 

Hon är den enda riktigt nära vännen jag har. De jag chattar med på sso är mina internetkompisar och eftersom de flesta är yngre har jag svårt att se alla som vänner. Chattar dessutom inte direkt regelbundet med någon och när vi chattar är det i 9 av 10 gånger spelet vi chattar om. Jag har inget emot att chatta med yngre personer. Ålder spelar ingen roll för mig där. Men som jag tidigare skrev, de på sso är mina internetkompisar och är i en grupp för sig, och vänner i verkliga livet som jag har känt under en viss tid är i en annan. Sen får man inte heller diskutera precis vad som helst i sso, och jag kan garantera att både min vän och jag skulle bli utslängda och avstängda med huvudena före om vi skulle flytta en del av våra diskussioner från muntligt till sso's chatt.

 

För mig är äkta vänner betydligt viktigare än hur många jag har, och jag har mycket hellre en äkta vän som jag litar på än tio vänner som jag inte riktigt vet var jag har. 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 13 juni 2016 11:48

Piñataevent på Howrse som tar slut om cirka två timmar, men för min del är det över nu eftersom jag förbrukat mina "slag" för stunden. Jag kom till piñata nummer 13 och hade säkerligen kommit längre om jag lagt ner mer energi på eventet och räknat timmar. Det har även varit fler event sen jag bloggade om Howrseevent senast, men jag har inte riktigt orkat blogga om det    är event ganska ofta där nuförtiden (åtminstone jämfört med vad jag kommer ihåg från mina tidigare år där). 

 

Men det här vann jag den här gången: 

 

3x åldrandepoäng 

Pandoras ask 

10% energi till mina hästar 

3*** engelskt träns 

Ridspö 

3*** engelsk sadel 

10x sörp 

Ungdomens vatten 

50x äpple 

Filotes klapp 

1* engelskt träns 

Helios stråle 

100x trä 

100x järn 

100x sand 

10x åldrandepoäng 

Artemis pil 

Fruktbarhetstrollspö 

20x läder 

Vattentråg 

Apollos lyra 

2** violetta benskydd 

2** violett och vit luva 

2** violett och vitt westerschabrak 

300x foder 

Broddar 

Medusas blod 

4000 equus 

500 poäng till den allmänna rankingen 

Zeus blixt 

 

 

Får se hur mycket av det jag anväder själv, eller om jag byter bort något föremål mot något som jag har bättre användning av... 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 13 juni 2016 11:00

Kanske inte en låt som är superbra att levla häst till då den är ganska lugn, men den är en av mina favoriter just nu och den är himla rolig att sjunga. Men glöm att ni får höra mig sjunga i en video på instagram. En av alla fördelar med att ha ett eget stall är att man kan sjunga hur mycket man vill medan man mockar för ingen kan klaga på att det låter illa    

 

 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 12 juni 2016 21:00

Kom på en sak idag medan jag spelade. Sso är inte så olikt verkligheten på sommaren. 

 

Jag bor på landet, och befolkningsmängden här dubbleras nästan varje sommar på grund av alla sommargäster som kommer till sina sommarstugor. Vart man än går möter man folk. 

 

På sommaren flyttar många till Valedale för att de har det som sommarstall. Valedale som annars är en lugn plats "överbefolkas" och man är i princip aldrig ensam där (lite beronde på när man är inloggad då såklart). 

 

Jag bor i Valedale för att det är en lugn plats och skulle aldrig ens tänka tanken på att flytta till Steves eller Vingården för de stallen bor det mest folk i. Jag bor också på landet i verkligheten för att det bland annat är en lugn och folkfri plats. 

 

Det låter kanske som att jag klagar men det gör jag inte på långa vägar. Det bara slog mig idag hur lika min spelkaraktär och jag bakom skärmen är. Visst, vi är ju "samma" person, men det finns de som försöker gå så långt ifrån sig själv som möjligt när de skapar en spelkaraktär och som inte ens vill ha samma hårfärg på karaktären som man har i verkligheten. 

 

Börjar jag titta närmare på det är det faktiskt inte så mycket som skiljer mellan karaktären och mig, vilket är lite roligt för när jag skapade den tänkte jag att bara utseendet skulle likna mig, och att jag sen skulle gå crazy vad gällde kläder och sånt. Men så blev det inte riktigt. 

 

Och vad gäller hemstall. Rent praktiskt borde ju Fort Pinta vara det populäraste hemstallet. Supernära till både färja och transport. Eller vill man inte bo där för att det är ett område som precis alla har tillgång till? Vad tror ni? 

 

Var inte rädda för att kommentera. Ni behöver inte ens skriva erat namn om ni inte vill, plus att jag måste godkänna kommentaren innan den kommer upp    

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Gästbok


Skapa flashcards