Alla inlägg under maj 2016

Av Alice Nightforce - 27 maj 2016 11:23

Helt klart veckans låt. Det har regnat mer och mindre konstant här sen i måndags, och det ska regna fram till typ lunch imorgon. Ehehehehehe      

 

 

 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 26 maj 2016 16:02

Jag tänkte dela med mig av min levlingsrunda, men det blir i listform istället för en karta. 

 

Jag bor i Valedale så det här är min vanligaste runda, men det händer att jag byter håll eller börjar nån annanstans. När jag levlar häst testar jag ibland nya potentiella genvägar, ibland testar jag hur mycket snabbare hästen har blivit sen jag senast körde banan, men för det mesta flummar jag bara runt och struntar fullständigt i vilken tid jag får. Det är ändå ingen idé att försöka resultattävla med en häst som inte är fullevlad. 

 

Jag levlar alltid ensam. Dels trivs jag med det och dels brukar jag hålla lite tempo, så det är inte så lätt att hänga med. 

 

Men nog babblat! Här är rundan: 

 

Valedaletävlingen 

Valedalesjön 

Pole Bending Apocalypse 

Firgrove 

 

(Transport om jag inte har väldigt mycket tid på mig) 

 

Fort Pinta 

 

Färja till Sydhoven 

 

Eremitens tävlingar 

 

Färja tillbaka till Fort Pinta 

 

Moorland 

Steves 

Marley´s 

Kaninloppet 

Väderkvarnstävlingen 

Observatorietävlingen 

Galoppbanan 

Vingårdstävlingarna 

Trädgårdsloppet 

Ridhuset 

Jaspers tävlingar 

Emmas skogsbana 

Äppeltävlingen 

Gyllenblandsstallets tävlingar 

 

Färja till Jarlaheim 

 

Hamntävlingen 

Paddockön 

Jorviksstallets tävlingar 

Goldspurs 

 

Transport till New Hillcrest 

 

New Hillcresttävlingen 

 

Transport till Månskärebyn 

 

Månskärebyns tävling 

 

(Ponnyloppet och sist Dinodalen om jag har tid och lust). 

 

Klar! 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 25 maj 2016 11:36

Hej allihopa! Välkomna till denna veckas Onsdagsuppdatering, som är lite sötare än vanligt!

Nya Welshponnyer!
Varför skulle denna veckas uppdatering vara sötare än vanligt? Ja men kanske för att det har kommit tre nya, helt galet förtjusande Welshponnyer för dig att välja mellan! 

 

   

 

Underbara Welshponnyer!

Precis som med de andra Welshponnyerna, så kan du åka och spana in dessa helt nya skönheter hos Eremiten i Sydhoven. Så skynda dig dit och skaffa dig en ny vän!

Nya kläder & ny utrustning
Alla nya saker finns tillgängliga i Gallerians respektive butiker! Så greppa din bussbiljett, åk till affärerna och påbörja din shoppingrunda!

Hästmarknaden
Eddie and Ferdinand är i Fort Pinta just nu och håller på att sätta upp sin fantastiska resande hästmarknad, så att den är redo att öppnas till nästa vecka.

The Star Stable Show
Kolla in denna veckas episka avsnitt, där Matilda och gänget ger dig spelnyheter och massvis med mer skoj! 

 

 

 

Ha en underbar vecka allihopa!
Kramar från Star Stable-gänget 

 

 

(/Alice) 

Av Alice Nightforce - 21 maj 2016 13:35

1. "Att ha dåliga kläder på karaktären och dålig (alternativt ingen) utrustning gör att man hamnar i en sämre grupp". 

- Fel. Det spelar ingen roll vilka kläder och/eller utrustning du har på karaktären och hästen. Grupperna delas in i efter spelarens level. 

 

2. "Står vi i varandra hamnar vi i samma grupp!". 

- Också den är fel. Man delas, återigen, in efter spelarens level, och beroende på hur många som ska vara med i champet kanske ni hamnar i samma grupp. Men man hamnar inte automatiskt i samma grupp bara för att man står i varandra. 

 

3. "Jag står överst på listan! Det betyder att jag får starta först!".

- Fel även det. Buggar inte champet startar alla precis samtidigt och det spelar ingen som helst roll var på listan du står. 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 18 maj 2016 12:30

Hej allihopa! Välkomna till veckans fantastiska onsdagsuppdatering!

Vårfestival!
Varje år i Jorvik firar vi att all frost är borta från marken. Frosten tar över hela ön under vintern, och inget kan planteras eller växa i den frusna marken, vilket betyder att alla är jättesugna på att plantera när jorden inte är fastfrusen längre!

Vill du vara med och fira? Klart du vill! 

 

   

 

Marley har en passion för potatis!

Allt med denna festival verkar involvera potatisar. Vi vet att det är lite konstigt, men fråga oss inte. Marley kommer att behöva din hjälp med att samla ihop potatisar, plantera potatisar, baka potatisar och äta potatisar! Gå och prata med honom i Silverglade så får du veta hur du kan hjälpa till.

Nya kläder och ny utrustning
Borta i Gallerian den här veckan kommer du hitta en hel del nya grejer i klädaffärerna och i utrustningsaffärerna. Gå och kolla in alla nya grejer och se om något av det faller dig i smaken!

Hästmarknaden
Eddie och Ferdinand har flyttat sin resande hästmarknad till Jorvikstallets Arena den här veckan. Gå dit och klappa på pållarna de har till salu! 

 

  

 

Ha en fantastisk vecka nu allihopa!
Kramar från Star Stable-gänget 

 

 

(/Alice) 

Av Alice Nightforce - 15 maj 2016 21:25

För fyra år sen idag skapade jag mitt sso-konto. Känns verkligen inte som att det är så länge sen! Men det är det och i och med det tänkte jag bjuda på lite fakta om mig. Det är mest sso-relaterat men också lite om mig bakom skärmen. Eftersom det är den 15:e idag blir det 15 fakta om mig, so here goes! 

 

 

1. Jag skapade mitt konto idag för fyra år sen, men det tog ungefär 3,5 månad innan jag blev Star Rider, och sen blev jag Life Time lite mer än ett år efter det. 

 

2. I mitt hemstall står det just nu en quarter, en paint, en jorvisisk ponny, en welshponny, ett engelskt fullblod och fem islandshästar. 

 

3. När jag döper en häst döper jag den efter nåt serie- eller Nightwishrelaterat. Men det händer att det bara ploppar upp ett namn i huvudet också. 

 

4. Jag älskar att inspektera spelare för att se vad folk INTE döper sina hästar till. 

 

5. Jag har gjort en bugg en gång (byta-färg-på-man-och-svansen-buggen), och det höll på att krascha hela spelet för mig så en gjord bugg räcker för mig! 

 

6. Anledningen till varför jag aldrig har varit och inte är med i en aktiv klubb är många, men först och främst vill jag helt enkelt inte. 

 

7. Jag säger numer alltid nej till alla randomgruppförfrågningar för att jag under den senaste tiden allt oftare blir totalignorerad i gruppen, så varför folk ens bjuder in mig från första början vette sjutton. Vill du chatta med mig så chatta i vän, fråga vän eller breva. Rensar brevlådan dagligen. 

 

8. En färg som ni aldrig kommer att få se mig i är rosa. 

 

9. Jag har inga planer på att skaffa en sso-youtube. Bara tanken på det får mig att vilja hålla för öronen och blunda. Kollar inte speciellt ofta på youtube för den delen heller. 

 

10. Något jag aldrig kommer att göra i sso (förutom att aldrig nånsin bugga igen) är att levla upp en häst genom att betala en hästtränare. 

 

11. En likhet mellan min spelkaraktär och mig bakom skärmen är att vi har båda rött och långt hår, även om mitt irlhår är mörkare och betydligt längre. 

 

12. Jag ÄLSKAR Once Upon a Time. Livestreamar varje söndag. Har väldigt blandade känslor för att det är säsongsavslutning inatt.  

 

13. Oavsett vilken årstid det är bär jag alltid med mig en vattenflaska nästan vart jag än ska. Vanligt kranvatten är min drog, typ. 

 

14. Jag red min första riktiga ridlektion på en ridskola i augusti år 2000, och före det gick jag en obligatorisk hästskötarkurs på ridskolan och sen en steg två-kurs för att kön till ridgrupperna var så lång. 

 

15. Jag rider helst dressyr, i skogen eller på en ovalbana. 

 

 

Så. Det var det. Ser framemot att få springa runt på Jorvik i många år till   

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 11 maj 2016 12:52

Hej allihopa, och välkomna till ännu en rolig veckouppdatering från Star Stable! Vi börjar med att nämna att Ricky har färgat sitt hår! Det är ingen bugg och inget konstigt, bara en liten utseendeändring, ni vet Ricky har ju svårt att bestämma sig för något och ändrar sig hela tiden!

En bro över djupa vatten...
Långt tillbaka i tiden fanns det en bro mellan New Hillcrest och Sydhoven, men de stormiga haven har slitit ut den under årens lopp. Nu har den förfallit och det finns en del arbete med renovering att göra, som en del av Bernardines vision för New Hillcrests nya look! 

 

 

 

Se vem Bernardine har anställt för att laga bron…

Donald. Historiens minst motiverade byggarbetare är tillbaka för att 'hjälpa till' med att laga bron, men eftersom den är byggd högt över vattnet finns det två saker som stoppar honom från att göra framsteg i repareringen: hans höjdrädsla och hans rädsla för vatten.

Det är nog därför han ger bort jobbet till vem som helst. Åk till New Hillcrest och prata med Bernardine så kan hon visa dig vart du ska gå för att hjälpa till.

Nya kläder & ny utrustning!
Kolla in mängder av nya kläder och ny utrustning som precis kommit till Gallerian! Kanske hittar du en ny fin look för dina soliga äventyr i Jorvik!

Hästmarknaden
Eddie och Ferdinand sätter upp marknaden i Jorvikstallets Arena den här veckan, redo att öppna när uppdateringen är klar! 

 

 

 

 

(/Alice) 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Gästbok


Skapa flashcards