Alla inlägg under juni 2016

Av Alice Nightforce - 10 juni 2016 21:17

Tänkte kanske att ni ville veta vilka andra spel jag spelar utöver SSO. Listan är inte lång, men det finns några att skriva om i alla fall. Dessa spel är de jag spelar regelbundet, skulle jag lista precis alla spel jag nördar i perioder skulle listan bli väldigt lång och tråkig så jag tar bara de jag spelar mest. 

 

 

På datorn

 

- Howrse

Och vad gör jag där? I och med att jag gjorde ett nytt konto för några månader sen håller jag på att låsa upp funktioner. Men planen är att jag ska färgavla och i slutändan ha minst en häst av varje färg i respektive ras. Alla de hästarna ska dessutom ha Filosofens sten. Avlar inte för att bli bäst inom någon ras, även om jag medvetet avlar fram bättre och bättre hästar. Ridcentret jag har där har jag först och främst för mina egna hästar och ponnyer, men jobbar på att få det så bra som möjligt utifrån de förutsättningar jag har att göra det. 

 

 

- The Sims 3

Jag är en ganska tråkig simsspelare. Håller inte på och generationsspelar eller letar sätt att döda simmarna på utan gör det jag känner för. Sims vill inte alltid samarbeta med mig heller trots att jag har en dator som klarar av spelet. Men mitt senaste projekt (är väldigt duktig på att komma på olika spel att börja på, spela ett tag för att sen komma på något nytt, spela ett tag på det, komma på något nytt......) är att min kändiscrush och jag bor på en gård där vi ska ha en drös frieserhästar. Enkelt förklarat. Tog mig två simsveckor att få tag på en frieser, så mina simmar hann lära sig en hel del plus att simversionen av mig fick en kändisstjärna. Har en känsla av att det här kommer att ta en väldig tid   

 

 

På iPad

 

- Kardashian

Nej. Jag är absolut inget fan av den familjen. Ska sanningen fram står jag inte ut med dem över huvud taget, men en kompis visade mig spelet och efter det började jag spela. Är just nu väldigt nära level 30 och ligger på topp 50 av kändisarna. Är också gift med en Chase nånting (kommer aldrig ihåg hans efternamn). Råkade adoptera en unge en gång. Gör aldrig något med den och har inte fattat vad syftet med den är, annat än att den gav mig sjukt mycket fans under en kort, kort period. 

 

 

- Bubble Witch 2.  

Älskar detta spel! Finns väl inte så mycket att säga om det. Är på nivå 737 och sitter lite fast där. Tror dock att jag börjar få ett hum om hur man ska tänka för att ta sig vidare, men lär nog bli kvar ett tag till på den nivån. 

 

 

- Blossom Blast Saga

Finns inte så mycket att säga om det här heller. Har bara kommit till nivå 71. Gav upp det spelet under en ganska lång tid eftersom jag fastnade på en nivå, men sen gav jag mig sjutton på att jag skulle vidare och till slut klarade jag den. Nu sitter jag dock fast igen och har varit väldigt nära på att klara nivån några gånger, så det är lite frustrerande. Men någon gång ska det gå! 

 

 

Ja det var väl det. Som sagt detta var de spel jag spelar regelbundet. Något av dessa som ni också spelar? 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 8 juni 2016 17:20

Hej allihopa! Välkomna till denna veckas Onsdagsuppdatering!

Jorvikisk Urhäst: Ute NU!
Den Jorvikiska Urhästen är här! Under de tidigare veckorna, så har många av er skickat in bidrag till vår episka #MyStarStableHorse-tävling på vår officiella Instagram. Vi bad er att sätta ihop alla möjliga magiska attribut för att skapa din ultimata fantasy-häst. De tre vinnande bidragen från tävlingen är nu tillgängliga att köpa i spelet under en begränsad tid! 

 

Vad är detta för snubbe? Han har tre tokgrymma hästar till salu! 

 

Vad är detta för snubbe? Han har tre tokgrymma hästar till salu!

Gary Goldtooth hittar ni längs vägen som leder till Firegrove, denna kufiska krabat har tre underbara och unika Jorvikiska Urhästar till salu. I de bebyggda områdena och bland civilisationen i Jorviks städer och byar, så kommer hästarna att se ut som vilken vanlig häst som helst. Den Jorvikiska Urhästen älskar däremot att få vara runt på öns vackra landsbygd och natur, och du kommer att märka att något alldeles speciellt händer när de får vara ute och frodas i sina favoritområden: de ändrar färg! Ljuvliga och förtjusande mönster och färger uppenbarar sig som av magi, och det är då som du vet att de är riktigt lyckliga.

INFORMATIONSBLAD OM DEN NYA RASEN:

 Vilken är den nya rasen?
Den sagolika och unika Jorvikiska Urhästen!
 Var kan jag köpa dem?
Från Gary Goldtooth i Firgrove.
 Hur mycket kostar de?
399 Star Coins.
 Vilken level måste jag vara?
De Jorvikiska Urhästarna är tillgängliga från level 1, men du måste vara Star Rider för att kunna ta dig till Firgrove.
 Behöver jag bygga något särskilt rykte?
Nepp!
 Är den Jorvikiska Urhästen lika snabb som andra hästar?
Nepp. De är lite långsammare, ungefär någonstans mellan en ponny och en vanlig häst.
 Vilka färger kan jag välja mellan?
De tre Jorvikiska Urhästarna som erbjuds i dag, är så vackra att det är omöjligt att beskriva dem med endast ord, så här kan du kika närmre på dem istället: 

Bedårande blå på landsbygden, graciöst gråskimmel i städerna!
Bedårande blå på landsbygden, graciöst gråskimmel i städerna!

Läckert lila på landsbygden, gråskimmel med svart man i städerna!
Läckert lila på landsbygden, gråskimmel med svart man i städerna!

Rafflande röd och svart på fälten, snyggt svart på gatorna!
Rafflande röd och svart på fälten, snyggt svart på gatorna!

Vi hoppas att ni alla kommer att älska dessa unika och fantastiska skönheter! Om du vill vara säker på att du får med dig en hem, så skynda dig, de är endast tillgängliga under denna veckan, och vem vet när Gary Goldtooth kommer att komma tillbaka?

Nya Kläder & Utrustning
Kläm in ett besök i Gallerian denna veckan och spana in de nya och fräsiga sakerna där också!

Hästmarknaden
Eddie och Ferdinand är i Silverglade under denna veckan och bygger upp sin hästmarknad så att den är redo att öppnas till nästa vecka.

The Star Stable Show
Häng med Matilda och gänget för det sista avsnittet för säsong två av The Star Stable Show, det blir som vanligt spelnyheter, men även några av Matildas lite mindre, umm... välpolerade ögonblick! 

 

  

 

 

(/Alice) 

Av Alice Nightforce - 4 juni 2016 11:10

Jag har varit lite off från sso den här veckan på grund av avslutningar av diverse saker irl. Men igår var jag inloggad en stund och fick då lära mig en sak som gör att jag måste ta tillbaka en sak jag skrev i mitt förra inlägg. 

 

I mitt tidigare inlägg skrev jag att det var okej att fråga om pojkvän/flickvän om man skulle rollspela. Igår fick jag lära mig att man inte får söka pojkvän/flickvän över huvud taget, och det kan jag förstå. 

 

Jag har sett i globala att många har letat folk till att rollspela kärlek, och det kan man väl göra om man rollspelar oskyldigt och slutar när två personer blir tillsammans. Men fortsätter man efter kan det sluta med att det inte är så oskyldigt längre och istället blir det väldigt barnförbjudet. Jag har ingen aning om hur folk rollspelar det, men med tanke på en del bilder jag sett på instagram ser det verkligen inte alltid så oskyldigt ut. Så jag gissar att det kan vara en av anledningarna till varför det är helt förbjudet nu, för sso-teamet har koll på oss. Mycket bättre koll än vad jag tror att de flesta tror. 

 

Jag som skriver mycket (känns som att jag tjatar om det här, men efter tre år på skrivkursen har det verkligen blivit en vana) vet att man kan skriva/rollspela kärlek på tusen olika sätt och minst hälften av de sätten är oskyldiga. Men står det i reglerna att man inte ska hålla på med sånt i spelet, ja då ska man inte heller göra det. 

 

Sso har ingen åldersgräns, men de är extra försiktiga med användare som är under 13 år. Jag vet inte hur gamla ni är som brukade rollspela kärlek är eller vad 13-åringar gör på fritiden idag, men när jag var 13 var kärlek det sista jag tänkte på, och i mitt tycke ska man inte ens ha pojkvän/flickvän när man är 13. Man blir "byxmyndig" när man fyller 15 och då tycker jag att det är okej att börja spana lite, men före det? Nä. 

 

 

Rollspela äventyr, affär (men SNÄLLA, gör det inte i globala!), upptäcktsresande, ridskola, ridlektion, ridläger, att ni hittar en vildhäst, att ni köper en häst, att ni är vilse och ska försöka hitta hem........ Det finns så sjukt mycket ni kan rollspela att ni inte behöver låsa er vid enbart kärlek. Sen är det ju sso dessutom ett HÄSTspel, och inte ett dejtingspel, och alla de rollspelsförslag jag gav går att göra med häst. 

 

Slänger upp två bilder på regler som en påminnelse på att det faktiskt står med i användarvillkoren som ni alla gick med på att följa när ni skapade ert konto.  

 

   

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 2 juni 2016 10:00

Jag var borta och grillade med några fantastiska människor och blev borta hela kvällen, så det enda jag gjorde igår var att logga in och ta hand om hästarna, så jag har inte kollat in uppdateringen helt och hållet än. Men jag blev full i skratt när jag såg att Rickys uppdrag heter "Chips till middag är en dålig idé". Har själv ätit chips till middag några gånger och ja, det är en dålig (fast väldigt god) idé    sitter förmodligen och gör uppdragen nu eftersom det här är ett tidsinställt inlägg. Klockan är strax efter halv ett på natten här nu, men jag kände att jag ville skriva lite innan jag drar igång ett avsnitt eller två av House på Viaplay. 

 

Det bästa med onsdagsuppdateringen den här veckan är helt klart det om chatten. Helt ärligt ÄLSKAR jag att det kommer att vara chattmoderatorer i spelet som sitter och håller koll på vad som sägs i chatten, och som dessutom kan ge ut varningar och stänga av spelare från både chatten och hela spelet om det går så långt. Globala är mer och mindre kaos varje dag. Det spammas, det görs sjukt mycket reklam om främst klubbar men också om youtube-kanaler, det floodas med siffror, folk söker pojkvän/flickvän (vilket är okej om man ska rolla, inte annars. EDIT: Läs inlägget "En förklaring?" under "Påminnelse om regler")), folk skriver att de kan levla ens hästar (och till 99% av de gångerna har personen själv x antal hästar och kanske en av dem är i level 15, så den vill egentligen bara sno ditt konto), det skrivs om att folk vill ta livet av sig och det bråkas om i princip allt, bara för att nämna lite. Ni vet vad som brukar hända i chatten. 

 

Ni som skriver att ni vill ta livet av er. Förlåt, men jag kan inte ta er på allvar. Om ni verkligen menade det ni skrev skulle ni inte bete er som ni gör. Jag har själv erfarenhet av hur man beter sig om man mår så dåligt att man vill, och faktiskt tar livet av sig. En f.d klasskompis till mig begick självmord, och han betedde sig verkligen inte som er som skriver det i chatten. Men det jag vill få fram här är att när ni skriver så kan ni trigga nån som vill ta livet av sig men inte är öppen om den viljan, och genom att ni skriver att ni vill kan ni få den personen att ta det sista steget att faktiskt göra det. 

 

I nåt chattbråk för ett tag sen var det nån som skrev att ord inte betyder nåt. Men det gör dem. Ord kan väga sjukt tungt. De som blir mobbade vet det, och jag som skriver mycket vet också det. Jag har flera gånger sett vilken påverkan mina texter kan ha på folk. Om ni skulle få reda på att nån har tagit livet av sig för att de sett er skriva det i chatten... Ni kommer att bära med er den vetskapen hela livet. 

 

Så snälla. Tänk efter innan ni skriver och skickar ett chattmeddelande. 

 

Och ni som faktiskt mår dåligt. Prata med nån. Skolkurator, psykolog, en nära vän du vet att du kan lita på, en lärare, mormor, morfar, farmor, farfar, moster, faster osv. eller nån annan vuxen om du inte vill prata med dina föräldrar. Att försöka genom en datorskärm är inte den bästa vägen. Det kan kanske hjälpa, men i slutändan behöver nån som mår dåligt nån som är lite mer lättillgänglig. Det är inte alltid som ni är inloggade samtidigt. Men om du kan ta kontakt med nån i din närhet kan det göra en enorm skillnad. För ibland måste man prata med nån som faktiskt ser en och kan ge en den kram man behöver, och det kan inte ske genom en datorskärm. 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 1 juni 2016 14:00

Hej allihopa! Välkomna till denna veckas Onsdagsuppdatering, där Ricky behöver motiveras. Igen...

Hjälp Ricky till Segern!
Den nyligen rödhåriga Ricky står inför en av sina största utmaningar hittills: det är nämligen dags för de första distriktskvalen! Om han ska ha någon chans att få tävla i det stora mästerskapet och få chansen att vinna prispengarna, så kommer han behöva din hjälp med sin taktik och motivation. 

 

   

 

Hjälp Ricky att säkra sin plats i finalen!

Bege dit till Nya Hillcrest och snacka med din nyligen rödhåriga polare för att se hur du kan hjälpa honom att nå framgång!

Hästmarknaden
Varför inte planera ett besök hos Eddie och Ferdinand vid Hästmarknaden? De har nu öppnat sin marknad vid Fort Pinta, så passa på att ta en tur dit för att säga hej till dem!

Chattmoderering
Goda nyheter! Vi är stolta över att kunna presentera den första fasen för lanseringen av vårt team av chattmoderatorer! Från och med denna vecka så kommer spelare i Sverige att få sin spelupplevelse ännu säkrare i och med närvaron av slumpmässigt placerade chattmoderatorer. Här är allt du behöver veta:

★ Chattmoderatorerna kommer nu att finnas på de svenska servrarna. Detta kommer även att komma för andra länder i ett senare skede.

★ Chattmoderatorerna är anonyma: de kommer varken att synas eller på annat sätt kunna identifieras.

★ Chattmoderatorerna kommer att vara online under slumpmässiga tidpunkter för att övervaka aktiviteten i Star Stable Onlines chatt.

★ Chattmoderatorerna kommer inte att acceptera beteende som bryter mot riktlinjerna för chatten som står angivet i Star Stables användarvillkor.

★ Chattmoderatorerna kan ge dig en varning eller stänga av dig från chatten om de anser att du uppför dig på ett sätt som bryter mot våra riktlinjer.

★ Chattmoderatorerna kommer aldrig att fråga spelare om någon personlig information, så som inloggningsuppgifter och lösenord

★ Chattmoderatorerna finns där för din säkerhet i spelet. De förtjänar din respekt och hänsyn, och om du försöker att störa eller provocera dem, så kan du bli avstängd både från chatten och spelet.

Vi vet att ni kommer att ge de nya moderatorerna all den respekt och hänsyn som de förtjänar och att ni kommer att välkomna dem med öppna armar till er chatt! Hela gänget här på Star Stables huvudkontor är väldigt glada över att vi kan ge er detta extra lager av säkerhet i spelet för er alla, det är vår högsta prioritering att ni ska kunna känna er trygga, säkra och glada i spelet!

Nya Kläder & Utrustning
I Gallerian denna veckan, så kan du hitta ett gäng med nya och coola saker på hyllorna. Så ta en tur dit och kolla in de nya kollektionerna i Jorvik City Plaza!

The Star Stable Show
Denna veckan så ser vi ännu ett episkt avsnitt där Matilda och gänget kommer med spelnyheter och en riktigt äcklig “Utmana en Game Master” med Florent! Kolla in allt skoj här: 

 

 

 

Ha en alldeles underbar vecka!
Massa kramar från hela Star Stable-gänget! 

 

 

(/Alice) 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards