Alla inlägg under juni 2015

Av Alice Nightforce - 24 juni 2015 16:15

Varnar för ett bittert inlägg...

 

 

- Leta Tans hårband.

~ Tar bokstalvigen en minut att göra.

- Midsommarfirandet fortsätter.

~ Det visste jag redan att det skulle fortsätta eftersom det gör det varje år (lika som med jul, påsk, halloween osv.). 

- Hästmarknaden förbereder för att öppna i Fort Pinta nästa vecka. 

~ Den är med i varje uppdatering. 

- Nya kläder och utrustning i Gallerian. 

~ Jag behöver inga mer kläder eller utrustning eftersom min garderob är snart full. Vill sso göra mer kläder/utrustning - fine, men ge oss då mer utrymme i garderoben!  

 

 


Jag kan bara prata för mig själv men jag kan gärna hoppa över alla dessa miniuppdrag och new ins i Gallerian om vi får ett spel som inte buggar (jag kan bara prata för mig själv men jag har haft flera ganska stora buggar ända sen alla hjärtans dag-uppdateringen), laggar (även när man loggar in sent och det knappt är nån inne, och nej det är inget fel på mitt ram-minne) och som har huvuduppdrag. Förut om det kom det nån bugg med uppdateringen fixade sso detta redan samma dag, ibland tog det till nästa uppdatering men det var väldigt sällan det hände. Nu har det gått över fyra månader sen de buggar jag har dök upp och de finns fortfarande. Jag VET att det tar lång tid att koda ett spel eftersom jag har släktingar som gör mobilappar men kom igen. FYRA månader?! När fortsätter huvudberättelsen? Det är ett år sen vi fick veta en del av fortsättningen. När man började spela var det bara den man höll på med och nu ...? 

 

Jag läste lite på den engelska sso-sidan på fb och där stod det bla rykten (från spelare dock så ta det med en nypa salt) om att sso planerar att göra hemstallen större så att man kan ha fler hästar hemma (YAY säger jag på det om det visar sig att det är sant. Får sån ångest av att behöva skicka en häst till hästön   ). Men, en hel del har slutat spela pga att de helt enkelt har tröttnat på att vänta. Jag tänker inte sluta, men jag spelar betydligt mindre nu än vad jag har gjort. En dag på helgerna försöker jag göra allt som finns att göra i spelet, bara för att de andra dagarna logga in, ta hand om hästarna och ev. tävla champ. Just nu loggar jag in på sena kvällen för att ta hand om hästarna och leta dagens skatt i Felix skattjakt. Jag är inte ens färdig med ryktesgrejerna i varken Moorland eller Jarlaheim, något som jag brukar se till att maxa så fort det bara går, men jag orkar bara göra de ibland för det finns inget i shopparna som jag verkligen måste ha (har ni förresten sett att den blå Bobcatoutfiten till ryttaren inte ens är komplett?). 

 

Jag gör väldigt sällan sånna här inlägg, men nu börjar jag bli riktigt less. Jag har köpt Star Coins vid nästan varje dubbelhelg, jag är Life Time star rider och jag vet att jag inte är den enda som spenderat en hel del pengar på sso. Jag älskar sso och det är det enda onlinespelet jag spelar, men med tanke på hur mycket pengar både jag och många andra har lagt på sso förväntar iaf jag mig mer. 

 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 20 juni 2015 15:10

 

Men är det dubbelhelg så är det    

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 19 juni 2015 14:47

 

Glad midsommar önskar Darkshadow och jag     

 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 16 juni 2015 23:19

Som de allra, allra flesta vet spelade sso in en reklamfilm idagpå server 1. Sjukt mycket folk kom och sjukt mycket lagg blev det också. 800 pers var inne. Hur många som var på plats vid inspelningen har jag ingen aning om, men det var tillräckligt för att skapa laggkaos med x antal nätverksfel som följd (själv fick jag fem). Jag var där. Jag filmade inte men tog en del bilder. Så här kommer det en bildbomb från inspelningen! 

 

 

Ända sen jag läste om inspelningen har jag funderat på vilken häst jag skulle ha. Chase låg ett bra tag i topp men i sista minuten bestämde jag mig för en annan. Så jag fick skicka iväg en häst på semester för att kunna ta hem den jag valt. 

 

Min startis var den jag valde och tur var väl det. Av de spelare jag såg såg jag två, möjligtvis tre startisar utöver min. 

   

Som sagt, en hel del folk. 

 

And here we go! 

 

   

Det var fördröjning både på ljud, bild och sso. När sso kom ikapp ploppade alla spelare upp från ingenstans på en gång. 

 

Det här var något som folk hade svårt för - att INTE skriva i chatten. Har folk lyssnat på GM och inte skrivit i chatten hade nog antalet nätverksfel blivit färre. Jag såg inte nån GM så jag fick lita fullt ut på streamen. Jag hade chatten uppe eftersom vissa inte kunde höra GM så då skrev hon i chatten (genom att hålla koll på både stream och chatt kunde jag på det viset se hur lång fördröjningen var). 

 

Dags för lite hoppning i ridhuset! 

 

Mot gåd! Vad vi skulle göra där har jag ingen aning om eftersom jag fick nätverksfel i ridhuset och när jag sen kom in igen och streamen kom igång igen var de redan på väg till gåd. Och sen när jag kom in och stannat där vi skulle vara fick jag nätverksfel igen. 

 

Och när jag kom in igen skulle vi till ett nytt ställe. 

 

Det såg ganska häftigt ut när det var så många som red åt samma håll. 

 

Jag provade att igga lite ranomfolk vilket hjälpte lite. Dock kom jag på sen att risken att jag ställer mig i nån (eller nån i mig) blir ganska hög... Men det laggade liiiiite mindre iaf och sen kom jag också på att alla inte ser samma personer. (Aviggade alla innan jag loggade ut såklart).

 

Fort Pintas champ blev den sista platsen vi filmade på. 

 

Jag är jättenyfiken på hur reklamfilmen blev. Om jag kom med eller inte kvittar just nu. Bara det att vara med på en sån här grej anordnad av ssoteamet är bara det roligt. Nån sa att det var sju stycken som filmade. Jag tycker att det låter mycket men vem vet? Jag har ingen aning om hur man filmar en reklamfilm för ett onlinespel. Detta var den första filminspelningen jag var med på (iaf på ett spel) och jag kommer definitivt att vara med på fler i framtiden! 

 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 14 juni 2015 22:23

Levlade klart Mr. Grey idag och sen startade han sitt första champ (Silverglade) där vi slutade på en 6:e plats i grupp 9 av 26 (!!!) grupper. Behöver jag ens nämna lagget?    Men Silvergladechampet kommer nog att bli ett av mina favvochamp, gillar det verkligen    

 

   

 

 

/Alice 


Av Alice Nightforce - 12 juni 2015 17:08

         

Sjukt mycket folk, galet med lagg och med endast 11 fps kan man inte annat än räkna med att det skulle sluta så här, fast i ett hinder och champet slutade här för oss. Aja, bättre lycka nästa gång. 

 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 12 juni 2015 16:30

Chase och jag kollade in det nya champet i Silverglade för några nätter sen. Klockan 17 idag testar vi det för första gången   

 

         

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 12 juni 2015 00:03

 

Hann precis få upp Mr. Grey till level 11 innan midnatt, vilket var mitt mål för idag  . (Det kom lite pizzaätande och grimletande irl mellan, annars hade jag hunnit göra några fler tävlingar  

 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Gästbok


Skapa flashcards