Alla inlägg under juni 2017

Av Alice Nightforce - 26 juni 2017 15:11

En liten varning, det här inlägget kommer att innehålla en del uttryck som man nog bara förstår om man spelat/spelar Howrse. 

 

 

Jag slutade att göra inlägg om hur det gick för mig i till exempel eventen på Howrse. Det bästa (= det jag hade mest användning av i mitt spelande) jag fick under några av eventen var en dusch till mitt ridcenter, och det kändes ganska poänglöst att visa vilka rent ut sagt skitgrejer jag fick. Förra eventet gick ut på att samla kort och då lyckades jag få en del bra saker. Lyckades också få en av Vildhästarna (mustangen). Hade dessutom megatur på den senaste Zodiakhästen, Kräftan. Behövde bara skrapa en pläd för att få den. Satt sen i chock i säkert tio minuter och stirrade på "lotten" innan jag började titta på SM-föremålen (där jag också fick jackpott btw och valde en F-sten). 

 

I eventet som pågår nu går det bra, tror jag. Det känns som det i alla fall. Missade lite poäng under de första två dagarna för att jag gav fel saker men har kunnat donera rätt offergåvor (låter kanske brutalt med "offergåvor", men det är blommor och snäckor man ger till barn) sen dess. Kommer ganska säkert inte att kamma hem högsta vinsten. Vägrar att spendera pass på event. 

 

 

Mitt sätt att spela har ändrats. Jag dödar numer de hästar som är 30+ för att få pass. Har också uppgraderat mitt konto till Pegasuskonto och då behöver jag pass. Räknade ut att det inte skulle kosta mig en krona att ha ett P-konto bara jag håller igång spelandet relativt ordentligt. Den största anledningen till att jag uppgraderade var att jag ville kunna göra mer stuterier. Det blev så många hästar i vissa av de stuterier jag hade innan att spellusten försvann. Nu har jag till och med gjort ett schema över vad och vilka saker jag ska göra och vilka dagar. Har ingen tidspress eftersom jag inte varken spelar eller ens satsar på att nå toppen, men vill som sagt hålla igång spelandet (sen är jag också lite nyfiken på hur långt man kan ta sig om man enbart spelar på hobbynivå. Ligger i skrivande stund på plats 316 på den allmäna rankingen). 

 

 

Så ser det ut på den spelfronten. Howrse är inget favoritspel hos mig, men det är ett roligt sätt att döda tid på. 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 25 juni 2017 14:00

Det har ju kommit två helt nya tävlingar som skiljer sig en del från de andra. 

 

Den första som kom var orienteringstävlingen i Hollow Woods. Lite svår i början kanske men nu tror jag att jag har lärt mig den och de olika banor den har. Jätteroligt att i blindo plöja rakt igenom buskar och hoppas på att man inte råkar ut för ett farligt fall! 

 

Dock finns det en sak jag inte gillar med den banan, och det är att du kan faila med vilje och gör du det tillräckligt många gånger och vet vad du ska titta efter kan du göra den kortaste varianten av orienteringsbanorna - varje dag. Jag skulle vilja att det var olika banor varje dag istället. Ändå kan jag förstå varför det är som det är nu. Det ger alla möjligheten att kunna göra den kortaste banan varje dag. Jättebra för de som inte spelar sju dagar i veckan att ändå ha chansen att kunna få både dagens, veckans och/eller månadens bästa. Förutsatt att man vet om banbytet då. 

 

 

 

 

Den andra banan är tölttävlingen ute på Solholmarna strax utanför New Hillcrest. Den var ganska knepig i början men efter lite nötande satt även den. Nu skulle det ju vara bra om SSO kunde bestämma sig för om det ska delas ut pris för dagens, veckans och månadens bästa eller inte. Vissa dagar har det varit pengasymboler i rutorna och andra inte.

 

Ärligt talat från min sida skulle det vara skönt om den inte gav pris. Det finns redan tillräckligt med banor som ger shillings för bästa tid, och det skulle vara både skönt och roligt att som omväxling rida fler banor som enbart ger xp till hästen (och eventuellt shillings för själva "uppdraget"). Som det är nu är det bara Eremiten på Sydhoven som har sådana banor. Fler eremitbanor står på min önskelista.  

 

   

 

 

/Alice 


Av Alice Nightforce - 24 juni 2017 10:54

Tänkte göra ett försök att väcka liv i min SSO-blogg igen. Har varit helt tom på saker att blogga om (plus att jag återigen inte gör inlägg bara för att), och bildfokuset ligger på min instagram (alicenightforce) och inte här. Här är det ren text som gäller om jag inte behöver förtydliga någonting med bildens hjälp. 

 

 

Jag är fortfarande på Fluffy Unicorn, och om sanningen ska fram vet jag inte om jag vill tillbaka till Air Star. Det finns några saker jag saknar därifrån, men Fluffys lugn passar mig bättre än hetsen som åtminstone var på AS när jag var på den servern. Känslan jag fick när jag var på AS var att alla ville vara först med allt. Kom det en ny häst skulle den vara färdiglevlad innan de ens köpt den. Kom det ny utrustning och/eller kläder skulle hela setet köpas och användas - med den nyinköpta hästen. Inget av det där har jag upplevt på Fluffy. 

 

Men det absolut främsta som håller mig kvar på Fluffy är att det numer laggar nada. I början var Fluffy som AS i början - det laggade där det var mycket folk. Men sen några uppdateringar tillbaka (kommer inte ihåg om det var i samband med att de ändrade kameravinkeln, eller om det var någon uppdatering innan) kan jag spela med skuggor och ändå ha en fps på 70+. Behöver inte ens ignorera folk på championaten längre (och tur är väl det när folk man försöker ignorera ändå syns). 

 

 

Men tillbaka till återupplivningen av bloggen. Jag ska städa lite bland kategorierna. Vissa har inte använts på superlänge och kommer inte att användas i framiden heller, så de ska väck. Sen har jag väl några idéer om vad jag ska skriva om, men kommentera gärna förslag. Kommer INTE göra de kommentarerna synliga för alla (har valt att jag måste godkänna varenda kommentar som skrivs), de är endast för mig och det går att kommenterar anonymt för den som vill det. De som har instagram kan även DM:a mig förslag om ni tycker att det är lättare. 

 

Så, vad vill ni att jag ska skriva om? 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Gästbok


Skapa flashcards