Direktlänk till inlägg 12 juni 2016

Sso vs irl

Av Alice Nightforce - 12 juni 2016 21:00

Kom på en sak idag medan jag spelade. Sso är inte så olikt verkligheten på sommaren. 

 

Jag bor på landet, och befolkningsmängden här dubbleras nästan varje sommar på grund av alla sommargäster som kommer till sina sommarstugor. Vart man än går möter man folk. 

 

På sommaren flyttar många till Valedale för att de har det som sommarstall. Valedale som annars är en lugn plats "överbefolkas" och man är i princip aldrig ensam där (lite beronde på när man är inloggad då såklart). 

 

Jag bor i Valedale för att det är en lugn plats och skulle aldrig ens tänka tanken på att flytta till Steves eller Vingården för de stallen bor det mest folk i. Jag bor också på landet i verkligheten för att det bland annat är en lugn och folkfri plats. 

 

Det låter kanske som att jag klagar men det gör jag inte på långa vägar. Det bara slog mig idag hur lika min spelkaraktär och jag bakom skärmen är. Visst, vi är ju "samma" person, men det finns de som försöker gå så långt ifrån sig själv som möjligt när de skapar en spelkaraktär och som inte ens vill ha samma hårfärg på karaktären som man har i verkligheten. 

 

Börjar jag titta närmare på det är det faktiskt inte så mycket som skiljer mellan karaktären och mig, vilket är lite roligt för när jag skapade den tänkte jag att bara utseendet skulle likna mig, och att jag sen skulle gå crazy vad gällde kläder och sånt. Men så blev det inte riktigt. 

 

Och vad gäller hemstall. Rent praktiskt borde ju Fort Pinta vara det populäraste hemstallet. Supernära till både färja och transport. Eller vill man inte bo där för att det är ett område som precis alla har tillgång till? Vad tror ni? 

 

Var inte rädda för att kommentera. Ni behöver inte ens skriva erat namn om ni inte vill, plus att jag måste godkänna kommentaren innan den kommer upp    

 

 

/Alice 

 
 
Ingen bild

Pamela Dawnwright

15 juni 2016 13:29

Jag tror att många blir trötta på alla nybörjare som går runt där!
FP är ju också ett rättså gammalt ställe och jag föredrar att flytta lite mer till de nya ställena och om det kom ett stall på SH så skulle jag flytta dit på en gång! xD
Men om jag ska välja bara ett hemstall som jag verkligen gillar så blir det nog, precis som många andra, steves. c:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 14:11

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder på var de 10 minnesfragmenten på Sydhoven är. Bilderna ligger i den ordning vi hittade dem, alltså inte i bokens nummerordning.       Glömde ändra till dagsljus här, oops! Vi...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 13:37

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Hollow Woods är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men vissa platser behövde mer bilder för att göra det tydligare. B...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 12:46

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Moorland är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men jag insåg att jag behövde ta några till bilder för att vissa plats...

Av Alice Nightforce - 26 februari 2020 14:02

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här nedan kommer bilder och några korta förklaringar på var de 10 första minnesfragmenten är. Alla är runt Jorvikstallet och de ligger i den ordning jag hittade dem, alltså inte i bokens nummerordni...

Av Alice Nightforce - 27 januari 2020 22:00


Säger det igen: det här är inget barnvänligt spel. Är du en sån som gillar att skryta om att du minsann gjorde det och det trots att du egentligen var för ung kan du göra det nån annanstans än här. Åldersgränser finns av en anledning och därför hålle...

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards