Alla inlägg under juli 2016

Av Alice Nightforce - 27 juli 2016 12:33

Hej allesammans, välkomna till denna veckas uppdatering! Har den fina smygtitten från förra veckan sjunkit in helt än? Vi har blivit helt tagna av alla era fantastiska och positiva kommentarer kring vår första kik på de nya, kommande Hemstallen! Ni är verkligen de absolut bästa fansen av alla!

Nya Färger i Nya Hillcrest!
Om du tar en tur till Nya Hillcrest denna veckan, så kommer du att finna inte en, inte två, utan tre helt nya färger för tre av dina favorithästraser! Detta innebär unika och härliga nya färgvariationer för de Engelska Fullbloden och Quarterhästarna tillsammans med en alldeles urläcker, chokladmörk Shirehäst!

Vackra nya älsklingar!
Vackra nya älsklingar!

De Engelska Fullbloden och Quarterhästarna kostar 890SC stycket, och du kan ta med dig den underbara Shiren hem för 949SC. Så ta en tur till stallen i Nya Hillcrest och kolla in dessa nya och stiliga läckerbitarna!

Helt Nya Kläder
I Gallerian så kan du hitta denna veckans tillskott av helt nya kläder. Så varför inte planera in en tur dit och se om du kanske kan slå till på ännu en ny stil för din sommargarderob!

Glada Hooper är Minsann Ingen Glädjedödare!
Tim Hooper hänger fortfarande kvar på Fort Pintas Strand och gör allt han kan för att få ut så mycket kul det bara går ur denna sommarens aktiviteter. Rid dit och häng med honom, så att han inte börjar att prata med sig själv igen... 

Hästmarknaden
När du ändå är på väg för ett besök hos Tim, så ta en liten avstickare och hälsa på hos Eddie och Ferdinand som har öppnat Hästmarknaden för denna veckan bredvid Fort Pintas Strand.

Ha en alldeles underbar vecka alla ni! Kramar från Star Stable-gänget! 

 

 

(/Alice) 

Av Alice Nightforce - 26 juli 2016 23:50

När man inte har en aktiv klubb finns det oftast inget att skriva om. Jag gör inte något speciellt när jag är inne och spelar. Det är nog den enda nackdelen med att inte ha/vara med i en aktiv klubb, i alla fall som jag ser det. 

 

 

Men en liten update om vad jag gör i spelet just nu: 

 

Jag köper och levlar hästar. Är nu uppe i 61 hästar och alla är i level 15. Blev klar med mitt senaste köp idag, den bruna welshponnyn, och nu blir det nog en liten paus i köpandet och levlandet eftersom det borde komma nya hästar nästa onsdag. Såklart vet bara SSO-teamet vilken ras det blir. Dock ryktas det om att det arabiska fullblodet är den ras som står näst på tur att få en uppfräschning i animationerna. Men som sagt det är bara rykten och de ska man alltid ta med en nypa salt. Bara SSO-teamet vet vilken ras som kommer härnäst till spelet, så det behöver inte ens vara "nya" arabiska fullblod utan det kan lika gärna vara någon annan hästras. 

 

Vad gör jag mer då? Jag försöker göra det till en rutin att göra åtminstone de dagliga uppdrag som ger bra med shillings. Har spanat in både kläder och utrustning som jag vill ha och till det behöver jag shillings (vägrar köpa för sc om det går att köpa för js). Idag hann jag göra de dagliga uppdrag jag ville. Levlar man en ponny tar allt betydligt längre tid än vad man tror så jag har helt enkelt inte hunnit göra det jag velat på grund av den. Men nu är hon färdiglevlad och jag kan rida runt på vilken häst jag vill igen    

 

Och vad mer då? Inte så mycket faktiskt. Resultattävlandet ligger helt på hyllan på grund av snabbhetsbuggen som folk fortfarande envisas med att göra. Hoppas verkligen att SSO får bort den buggen snart och nollställer listorna igen. Men tills att det händer fortsätter jag att rida runt och levla hästar, leta nya genvägar och anmäla spelare. Ni blir inte osynliga bara för att ni ignorerar andra spelare om ni trodde det   

 

 

Har lite planer för att få bloggen lite mer aktiv, och i planen ingår ganska många tidsinställda inlägg. Men under tiden jag fixar och skriver dem får ni gärna kolla in min instagram (alicenightforce) där jag är betydligt mer aktiv än vad jag är här    

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 25 juli 2016 11:33

Lotterieventet är över, nästan. Sista dragningen var klockan 10:00 men själva eventet slutar klockan 14:00. Eh......okej? 

 

 

Det här vann jag i alla fall: 

 

Morfeus armar 

Herapaket x2

Harmonipaket 

Filosofens sten 

Medusas blod x2

Filotes klapp x2

Helios stråle x5

Ungdomens vatten 

Svart orkidé 

Pandoras ask 

Molntapp x2 

Boots x2 

Longerlina x4 

600 Equus x8 

400 Equus x10 

200 Equus x21 

3x åldrandepoäng x10 

2x åldrandepoäng x14 

1x åldrandepoäng x10 

100 Equus x16 

400 Equus x8 

200 Equus x8 

5x morot x5 

2 **blått och vitt engelskt schabrak x2 

2** grönt och blått westernschabrak x2 

3*** engelsk sadel x2 

3*** westernsadel x2 

3*** engelskt träns 

3*** westernträns 

2** blå benskydd x5 

2** vit och blå luva x2 

 

 

Det var det. Fick de bästa priserna i början av eventet och sen fick jag bara "skräp" mot slutet. Nu är det väl eventfritt i två dagar och sen blir det något nytt. I alla fall om det följer det mönster det har gjort hittills. 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 22 juli 2016 11:25

Hej allesammans! Hoppas ni mår toppen under denna fina Fredag!

Onsdagar kommer och Onsdagar går, och att jobba på ett enormt datorspel som Star Stable kräver eeeenormt mycket arbete! Att göra uppdateringar med saker, eller uppdrag, eller hästraser, eller nya funktioner, varje vecka är ett väldigt stort berg att bestiga, och vi släpper dessa uppdateringar frivilligt varje vecka för att vi tycker så mycket om det, och för att vi tycker så himla mycket om er!

Allt vi jobbar med är inte helt dedikerat åt Onsdagsuppdateringar däremot, så under vissa veckor så kommer det att vara lite färre saker att göra, att köpa eller uppleva, och under andra veckor så kommer det att finnas massvis med nytt kul! Vissa veckor så är det lite mindre innehåll under uppdateringen, detta för att vi då jobbar hårt på andra, större planer för saker som kommer att komma i en nära framtid.

Så under vissa veckor så kan det vara lite mindre uppdateringar. Vissa veckor så är det desto mer. Men varje vecka så jobbar vi stenhårt för att ge er ännu mer coola prylar till spelet som vi och ni älskar så. Så som de nya hemstallen som kommer att komma mot slutet på 2016… Så, vem är sugen på en liten tjuvkik nu månntro?

Nya Hemstall: senare under 2016

Massa kramar från oss på SSOHQ 

 

 

----------------------------------------------------------------------------- 

 

Täckeshängaren på boxdörren... Är det enbart en dekoration eller något som kommer att kunna användas i framtiden?? 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 21 juli 2016 17:00

Den första hingsten jag avlade fram på Howrse dog idag. Han blev 38 år och 2 månader (nej jag dödar inte hästar så fort man får ett pass för dem). 

 

   

 

 

Vila i frid, Fandango! 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 21 juli 2016 10:11

Så mycket gnäll som det var över uppdateringen igår har jag nog aldrig sett under min speltid på SSO, och då är det fyra år vi snackar om. 

 

Jag tycker att ni gnällspikar kan ta och lägga ner ert extrema ha-begär och vara nöjda med det som kommer. Det är helt omöjligt för SSO att varje vecka komma med stora uppdrag. Även miniuppdragen tar en hel del tid att göra från idé till kodning till att det blir spelbart. Och de flesta av de stora uppdateringarna kan faktiskt ta över ett år att göra. 

 

Idag kan till och med jag som bor en bra bit ut på landet se 7-åringar på bussen som viftar omkring med en nyare mobil än den jag har. Själv hade jag fullt upp med att leka och bygga kojor i skogen i den åldern. Min första mobil fick jag när jag gick i 6:an, en pytteliten Siemens utan både internet och färgskärm och med endast två, möjligtvis tre spel. Mardrömsmobilen för i princip alla yngre idag. Finns fortfarande i min ägo och den funkar fortfarande. Säg en iPhone som håller i 12 år btw. 

 

Är verkligen dagens unga så bortskämda att det måste vara stora uppdateringar för att de ska bli nöjda? I så fall skrämmer det mig. På riktigt. Om ni blir så otroligt gnälliga över ett spel, hur ska ni då klara er i den verkliga världen? Ni måste inse att ni inte måste få det bästa på en gång, vare sig det gäller mobiler eller ett spel. 

 

 

Lika det här med sc-koder. VARJE dag ser man folk tigga koder i chatten, och det är lika där. SSO kan omöjligt ge ut gratis koder stup i ett. Köper inte folk sc och/eller sr får SSO inte in pengar, och inga pengar in till SSO = inget SSO

 

Spara de sc ni får om ni inte får köpa, och ge fasen i att köpa kläder och utrustning för sc när det går att köpa för js. Finns ingen annan genväg. Och tro för guds skulle INTE på när någon säger att du ska gå in på den och den sidan för att få gratis sc.

 

För OM sidan funkar blir du bannad från SSO på direkten. Men det är ett extremt stort OM på det eftersom den som har sidan allt som oftast är ute efter att stjäla ditt konto, vilket den får fri tillgång till att göra när du uppfyller hemsidans krav (att uppge sin mejl och lösenord till SSO). 

 

 

 

Lite (fler) spartips:

 

- Spara de sc du får om du inte får köpa. 

 

- Köp INTE kläder och utrustning för sc när du kan köpa det för js. Spela och gör dagliga så får du snabbt och enkelt js (plus att du lär dig var många karaktärer och platser finns = du behöver inte fråga och vänta på svar i globala). Gör du alla uppdrag under en dag kan du få uppåt 3000 js. 

 

- Undvik att använda stallhjälpen om du ändå vet att du ska logga in. För så jobbigt är det faktiskt inte att ta hand om några pixelhästar. 

 

- Prova att göra en deal med dina föräldrar. Du kan till exempel erbjuda dig att hjälpa till med något hemma och få sc som "lön".

 


 

Har dina föräldrar inte råd att köpa sc ska du vara glad att du får spela över huvud taget och repektera ett nej om de säger det. 

 

 

Det saknas några viktiga ingredienser i dagens unga, och det är respekt, tålamod och tacksamhet. Och jag hoppas verkligen att ni som saknar en eller flera av de ingredienserna får er en ordentlig tankeställare mycket snart. Annars kommer jag att i framtiden gå ut i skogen och bygga och bosätta mig i en koja. 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 20 juli 2016 14:06

Avslutade precis ett slags minievent inför ett större event som började direkt efter att minieventet slutade. Har även deltagit i ett annat event sen jag skrev något om det, men det eventet var så överdrivet krångligt att jag knappt la någon energi på det. 

 

Det här minieventet gick över förväntan och jag fick alla saker man kunde få, vilket var: 

 

5x åldrandepoäng 

Helios stråle (har väldigt många såna nu.......ehehehehe) 

2** grönt och blått engelskt schabrak 

30x morot 

1000 equus 

20x åldrandepoäng 

Dusch 

Medusas blod 

50x åldrandepoäng 

Guldäpple (yay på den!) 

10 000 equus 

Titans utmaning (hoppas på att få bra priser den här gången när jag väl väljer att göra den...) 

6 lotter till nästa utmaning 

 

 

Nu är det alltså ett lotteri (igen), men jag gillar lotteriet eftersom det är slumpat vad man vinner. Självklart har man större chans att få bra saker/saker man vill ha ju fler lotter man köper/vinner/får, men det är inte så krävande som vissa event kan vara. Det enda negativa med det är att man måste passa tiderna för när dragningarna är så att man kan köpa lotter till nästa dragning, men det är sånt man helt enkelt får leva med    

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 20 juli 2016 12:22

Hej allihopa och välkomna till denna veckas uppdatering, med fortsatt sommarskoj och ett gäng med helt nya saker!

Midsommaruppdatering!
Vi gav er lite aningen fel info under förra veckan: Midsommarskattjakten är nu över, och denna veckan kommer att vara den sista veckan som du kan spela genom Steves Midsommarförberedelser. Vi ber om ursäkt för förvirringen!

Steve verkligen älskar Midsommar!
Steve verkligen älskar Midsommar!

Häng med Herr Hooper
Tim kommer att hänga nere på Fort Pintas Strand fram tills den 10 augusti. Stick dit och hjälp honom med hans sommaruppdrag och se om du kan lyckas luska ut vad han egentligen babblar om!

Nya Saker!
Du kan hitta helt nya kläder och utrustning i lager, i Gallerian denna vecka. Så greppa tag i din bussbiljett och ta en tur dit för att kolla in allt nytt!

Hoppas att ni får en fantastisk vecka!
Kramar från Star Stable-gänget 

 

 

(/Alice) 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Gästbok


Skapa flashcards