Alla inlägg under augusti 2016

Av Alice Nightforce - 16 augusti 2016 12:47

Ännu ett event är över för min del. Den här gången var det labyrinter man skulle ta sig igenom. Definitivt inte ett av mina favoritevent då det är löjligt svårt att ta sig igenom dem då man verkligen måste gå över precis hela spelplanen för att komma igenom. 

 

Detta fick jag på min väg genom labyrinterna: 

 

En häst av rasen Drumhorse 

Ows helios stråle 

Vintage-äpple 

Medusas blod x2 

Herapaketet 

Zeus blixt

Helios stråle 

Afrodites tårar 

Dusch x2 

Svart orkidé x4 

Apollos lyra x5 

5000 equus 

Vattentråg 

Filotes klapp x2 

Broddar x3 

10 000 equus x2 

Longerlina 

Boots x3 

1000 equus x2 

5x åldrandepoäng x5 

50x morot 

500x havre x3 

1* engelsk sadel 

1* engelskt träns 

2** engelskt träns x3 

1* engelskt schabrak 

20x läder x2 

500x vetekli x2 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 15 augusti 2016 14:18

Två ston dog idag. Lite överraskande eftersom jag trodde att de skulle vandra vidare imorgon. Men, men. Så är det med det. 

 

 

 

Filippa blev 37 år och 10 månader. 

 

 

 

 

Fiona blev 38 år och 6 månader. 

 

 

Vila i frid, mina damer! 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 10 augusti 2016 12:02

Hej allihopa, och välkomna till denna veckans uppdatering! Det är dags för ännu ett av det årliga Öppet Hus med Johanna vid Jorvikstallet!

Öppet Hus!
Johanna vid Jorvikstallet har fått en toppenidé nu när sommaren är här och Jorvik är som allra vackrast. Hon vill se till att alla turisterna känner till Jorvikstallet! Hur då? Genom att ha ett Öppet Hus såklart! Hon planerar att öppna upp stalldörrarna för alla med massa roliga aktiviteter för hennes besökare!

Dessa roliga event är där din roll börjar! Rid ut till Jorvikstallet och hjälp Johanna med förberedelserna inför att visa alla runt! Förresten, har du någonsin funderat på att bli en ridlärare...? Då är det här uppdraget för dig!

Johanna slänger upp dörrarna vid Jorvik stallen!
Johanna slänger upp dörrarna vid Jorvik stallen!

För att delta i det roliga öppna huset måste du vara en Star Rider och ha slutfört uppdragen där du mjölkar korna och matar hästarna vid Jorvikstallet.

Helt Ny Utrustning!
När du sen är färdig med att ha hjälpt Johanna, varför inte kolla in den nya hästutrustningen som kommit till Gallerian!

Hästmarknaden
Under denna veckan så är Hästmarknaden öppen för affärer i Silverglade! I framtiden så kommer Eddie och Ferdinand att ha med sig de gamla Frieserhästmodellerna till Hästmarknaden, men just nu så finns det inte något bestämt datum för när de kommer tillbaka. Vi kommer däremot att informera er om när de väl gör sin comeback! 

Vi önskar er alla en ypperlig vecka!
Kramar från Star Stable-gänget 

 

 

(/Alice) 

Av Alice Nightforce - 3 augusti 2016 11:29

Halloj allesammans! Välkomna till ännu en fantastisk Onsdag! Vem är möjligtvis sugen på att gå ut och gräva med vår nya vän Hawaii Jones? Fortsätt i så fall att läsa om vårt helt nya arkeologiska äventyr!

Arkeologi i Epona
Hälsa på Hawaii Jones, hon är ny här, även om familjen Jones har varit rätt välbekanta med denna delen av världen under en rääääätt lång tid.

Hawaii är redo att lära dig allt hon kan!
Hawaii är redo att lära dig allt hon kan!

Om du har gillat att gräva efter gömda skatter i Dinodalen, så kommer du att älska att få smutsa ner händerna ordentligt igen, med dessa helt nya arkeologiska äventyren i Epona! Om nya arkeologiska belöningar inte skulle vara nog, så finns det även en hemlig liten bit för fortsättningen av huvuduppdragen, mitt bland dessa uråldriga och mystiska händelser. Så se till att hålla ögonen öppna... 

För att kunna göra dessa nya arkeologiuppdrag, så måste du vara åtminstone ‘Gillad* med AAE, och ha gjort färdigt uppdragen där du hittar ett komplett dinosaurieskelett i Dinodalen och blivit introducerad för Professor Jura.

Sista Veckan med Super Hooper!
Tim kommer att packa ihop sina galenskaper och lämna stranden nästa vecka, så varför inte ta en minut eller två och umgås med tokstollen Tim Hooper en sista gång nu under denna veckan

Tjena mittbena, snart dags att skena...
Tjena mittbena, snart dags att skena...

Ny Utrustning
Åk till Gallerian i veckan för att checka in den nya kollektionen av prylar i Utrustningsbutiken! För det är din häst värd, eller hur?

Hästmarknaden
Denna veckan så håller Eddie och Ferdinand på att bygga upp sin marknad vid Silverglade.

Snurra Mini-Karta, Snurra!
Vi har uppdaterat mini-kartan nere i hörnet så att den nu kan rotera automatiskt. Den kommer att ha uppdaterats när du loggar in i spelet efter Onsdagsuppdateringen, men om du skulle bli sjösjuk och yr av den nya funktionen, så kan du stänga av snurrandet under Alternativ i Huvudmenyn om du vill, genom att klicka ur rutan för ‘Roterande Mini-karta’.

Ha en alldeles underbar vecka full av skoj!
Massa kramar från hela Star Stable-gänget 

 

 

(/Alice) 

Av Alice Nightforce - 2 augusti 2016 12:45

Jag var iväg och såg Whitesnake i söndags. Kan ärligt säga att jag inte lyssnat speciellt mycket på dem förut. Men så var det också med Nightwish, hade kanske hört en låt med dem innan jag såg de live och efter det var jag totalt fast. Blir även mer fast för Whitesnake nu när jag lyssnar ikapp eller vad man ska kalla det. 

 

Så igår när jag levlade klart mitt senaste köp av häst drog jag igång WS. Satte också några nya personliga bästa av bara farten efter att horsie kommit upp i level 15. Kommer att slipa på mina tider idag också då jag inte känner för att köpa en ny häst riktigt än (läs "måste komma på ett namn jag är nöjd med till den som står näst på tur"). Fick ett sådant flyt av musiken. Älskar när man kommer in i ett sådant flow! 

 

Men i alla fall, dessa låtar kändes det som att jag fick lite extra fart av: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Gästbok


Skapa flashcards