Alla inlägg under november 2015

Av Alice Nightforce - 30 november 2015 14:35

Tänkte bara göra ett snabbt inlägg och säga att det är dubbla Star Coins fram till klockan 09:00 imorgon (alltså 1:a december). 

 

Jag har inte köpt sc på ett bra tag, så jag tror att jag ska ta och passa på att unna mig lite den här gången. Det är ju ändå snart jul    

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 26 november 2015 23:48

Min spelpaus har färgat av sig på bloggen (finns ju inte så mycket att blogga om om man inte gör mer än att ta hand om hästarna   ). Men. Jag satt nyss och räknade ihop alla saker man fick i äppelhinkarna, och så här blev det: 

 

Antal äpplen: 14 

Antal apelsiner: 12 

Antal hötussar: 14 

Antal isten: 12 

Antal kokosnötsdrinkar: 12 

Antal jordgubbsglassar: 12 

Övrigt: Schabrak (x2), träns (x2), sadel (x2), benlindor, skelettmask. 

 

Inte konstigt att det känns som att ryggsäcken svämar över med fika! x) 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 8 november 2015 00:12

Okej, helt ärligt vet jag inte om detta är en snackis eller inte men ända sen shiren kom har jag titt som tätt sett folk skriva att den och den färgen har inte shiren irl. Oftast har har jag sett folk skriva att det inte finns shirehästar som är skimlar, men efterom jag har sett sånna irl blev jag nyfiken och googlade. 

 

En shire får ha färgerna svart, svartbrun och skimmel av de godkända avblekbara skimmelfärgerna. Färgerna fux och konstantskimmel på hingstar är inte tillåtet. Ston får vara svarta, svartbruna, bruna eller skimlar. Cremello står det inget om så jag antar att inte det heller är en godkänd färg. 

 

Så... Har du en cremello (den ljusaste shiren) har du pretty much en ren sagohäst, och har du en hingst som är fux har du, om inte en sagohäst, i alla fall en häst som förmodligen skulle kastreras irl eftersom den inte skulle bli godkänd som avelshingst. 

 

 

Och btw (när jag ändå skriver om färger liksom), tigrerade ("prickiga") arabiska fullblod finns inte heller irl. Däremot får angolaraben vara tigrerad   .

 

Slut på färglektionen för den här gången    

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 4 november 2015 16:29

Vad som äntligen hände idag: 

 

   

 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 1 november 2015 00:31

Detta fick jag ur äppelhinkarna idag: 

 

Valedale - en kokosnötsdrink. 

Firgrove - en jordgubbsglass. 

Fort Pinta - en iste. 

Moorland - en portion hö. 

Hos Steve - en apelsin. 

Gyllenbladsstallet - en dödskallemask med en rosett på huvudet. 

Jorvikstallet - ett äpple. 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Gästbok


Skapa flashcards