Alla inlägg under oktober 2015

Av Alice Nightforce - 31 oktober 2015 00:31

   

Mitt sista spöke hittade jag på De glömda hedarna. 

Belöning: Ett grillset. 

 

 

Detta fick jag ur äppelhinkarna idag: 

Valedale - en jordgubbsglass. 

Firgrove - en apelsin. 

Fort Pinta - ett äpple. 

Moorland - en iste. 

Hos Steve - en portion hö. 

Gyllenbladsstallet - en kokosnötsdrink. 

Jorvikstallet - benlindor. 

 

 

/Alice 

 

Av Alice Nightforce - 30 oktober 2015 10:41

Har inte varit inne och spelat än så vad jag får i äppelhinkarna idag får ni reda på sen   . Här kommer lite fler spöken. 

 

 

I Vingårdens källare.

Belöning: Leggings.

 

 

I Vingårdens trädgård. 

Belöning: Handskar. 

 

 

Bakom fyren i stan i Gyllenåsarnas dal. 

Belöning: En rågsandwish. 

 

 

Utmed Gröndalstävlingen i Jarlaheim. (Tog en paus och loggade ut och var ut och nattade mina hästar. När jag loggade in igen var det mörkt). 

Belöning: En pumpamask. 

 

 

Vid dasset på Goldspursgårdendär tvillingarna finns. 

Belöning: Tröja. 

 

 

I Dinodalen. Följ vägen förbi Nic, sväng vänster när du kommer till vägen som ligger lite gömd i skogen och följ den tills du kommer till igloon. 

Belöning: En tigerkaka. 

 

 

I observatoriet. 

Belöning: En klänning. 

 

 

Vid Norra Länken. 

Belöning: En morot. 

 

 

Vid Baronessans galoppbana. 

Belöning: Skor. 

 

 

I trädkojan i Jarlaheim. 

Belöning: En portion hö. 

 

 

Har ett ynka spöke kvar att hitta nu och det ska jag leta ikväll när det blivit mörkt    

 

 

/Alice 


Av Alice Nightforce - 30 oktober 2015 10:25

Börjar med ett spöke som skulle ha varit med i del 1, men det kom på vift och får istället bli nummer ett i del 2   . 

 

 

Runt slottet i Silvergladebyn. Hittade det spöket när jag letade eftervägen ner till pumpajakten. 

Belöning: En morot. 

 

 

Hos Fripp. 

Belöning: En vegetarisk hamburgertalltik. 

 

 

I skogen i Valedale (ovanför mitt huvud skymtar man den övergivna sommarstugan). 

Belöning: Skor. 

 

 

Vid Silvergladegruvan i Firgrove. 

Belöning: En jordgubbstårta. 

 

 

Utmed Eldstigen. 

Belöning: En morot. 

 

 

Vid Mr. och Mrs. Hills grav. 

Belöning: En Jarlamunk. 

 

 

Längst upp i tornet I Fort Pinta. 

Belöning: En rosa läsk. 

 

 

Vid GEDs byggarbetsplats i Moorland. 

Belöning: Handskar. 

 

 

Vid Marleys paddock. 

Belöning: En vegetarisk sandwish. 

 

 

I cirkusen. 

Belöning: En vanlijdröm. 

 

 

Detta fick jag ur äppelhinkarna idag: 

Valedale - en apelsin. 

Firgrove - en portion hö. 

Fort Pinta - sadel. 

Moorland - ett äpple. 

Hos Steve - iste. 

Gyllenbladsstallet - en jordgubbsglass. 

Jorvikstallet - en kokosnötsdrink. 

 

 

Del 3 kommer strax    

 

 

/Alice 


Av Alice Nightforce - 29 oktober 2015 09:33

Skulle egentligen ha skrivit det här inlägget efter jag loggade ut inatt, men jag hade haft ont i huvudet hela kvällen så jag gick och la mig istället. 

 

Här är beskrivningar och bilder på vilka spöken, var jag hittade de och i den ordning jag hittade dem: 

 

 

Det hos Mrs. Holdsworth i Moorland hittar ju alla som letar spöken, men för att antalet ska bli rätt (och för att inte det spöket ska bli ledset igen   ) tar jag även med det. 

Belöning: En hatt. 

 

 

Utanför Silvergladebyn. 

Belöning: En mask som ser ut som ett spöke. 

 

  

På stranden i Gyllenåsarnas dal.

Belöning: En svart hatt.

 

 

På balkongen i Jarlaheim. Det här spöket flyger runt balkongen, men står man en liten bit ifrån den kan man fånga det när det kommer. 

Belöning: En apelsin. 

 

 

Kapellruinen i Gyllenåsarnas dal. 

Belöning: Leggings. 

 

 

Under championatet i Gyllenåsarnas dal (där kakburken låg). 

Belöning: En morot. 

 

 

I Gyllenbladsskogen. 

Belöning: Vegetarisk pizza. 

 

 

På stranden runt Gyllenbladsstallet. 

Belöning: En morot. 

 

 

Kommer även att göra en lista över vad jag får för grejer och i vilken äppelhink, så här kommer gårdagens hinklista: 

 

Äppelhinken i Valedale - En portion hö. 

Äppelhinken i Firgrove - En iste.  

Äppelhinken i Fort Pinta - En kokosnötsdrink.  

Äppelhinken i Moorland - Träns. 

Äppelhinken hos Steve - Ett äpple. 

Äppelhinken vid Gyllenbladsstallet - En apelsin. 

Äppelhinken vid Jorvikstallet - En jordgubbsglass. 

 

 

Del 2 kommer om ett tag  

(Älskade halloweenuppdraget btw!   ) 

 

 

/Alice 



Av Alice Nightforce - 16 oktober 2015 10:52

Typical sso: 

Uppdaterar för att göra någonting stabilare... 

- Hela spelet kraschar och ligger nere i x antal dagar.

 

 

 

(Ta inte detta på fel sätt nu. De ska ha en stor eloge till att de sitter och jobbar med att fixa felet/felen tills det går att spela igen. Tycker bara att det hela är lite ironiskt   ) 


 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 11 oktober 2015 18:47

Måste ju visa mina nya hästar   

 

 

Den här har legat på min hästar-att-köpa-lista väldigt länge, så onsdagen förra veckan tyckte jag att det var dags att göra den listan en häst mindre   . 

 

 

 

Och så kom ju shirehästarna i onsdags. Jag såg att jag hade råd med en av de och köpte en. Färgvalet var inte speciellt svårt   . 

 

Hästpressar om dessa två kommer när de är färdiglevlade   . 

 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Gästbok


Skapa flashcards