Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

Bildbomb från reklamfilmsinspelningen

Av Alice Nightforce - 16 juni 2015 23:19

Som de allra, allra flesta vet spelade sso in en reklamfilm idagpå server 1. Sjukt mycket folk kom och sjukt mycket lagg blev det också. 800 pers var inne. Hur många som var på plats vid inspelningen har jag ingen aning om, men det var tillräckligt för att skapa laggkaos med x antal nätverksfel som följd (själv fick jag fem). Jag var där. Jag filmade inte men tog en del bilder. Så här kommer det en bildbomb från inspelningen! 

 

 

Ända sen jag läste om inspelningen har jag funderat på vilken häst jag skulle ha. Chase låg ett bra tag i topp men i sista minuten bestämde jag mig för en annan. Så jag fick skicka iväg en häst på semester för att kunna ta hem den jag valt. 

 

Min startis var den jag valde och tur var väl det. Av de spelare jag såg såg jag två, möjligtvis tre startisar utöver min. 

   

Som sagt, en hel del folk. 

 

And here we go! 

 

   

Det var fördröjning både på ljud, bild och sso. När sso kom ikapp ploppade alla spelare upp från ingenstans på en gång. 

 

Det här var något som folk hade svårt för - att INTE skriva i chatten. Har folk lyssnat på GM och inte skrivit i chatten hade nog antalet nätverksfel blivit färre. Jag såg inte nån GM så jag fick lita fullt ut på streamen. Jag hade chatten uppe eftersom vissa inte kunde höra GM så då skrev hon i chatten (genom att hålla koll på både stream och chatt kunde jag på det viset se hur lång fördröjningen var). 

 

Dags för lite hoppning i ridhuset! 

 

Mot gåd! Vad vi skulle göra där har jag ingen aning om eftersom jag fick nätverksfel i ridhuset och när jag sen kom in igen och streamen kom igång igen var de redan på väg till gåd. Och sen när jag kom in och stannat där vi skulle vara fick jag nätverksfel igen. 

 

Och när jag kom in igen skulle vi till ett nytt ställe. 

 

Det såg ganska häftigt ut när det var så många som red åt samma håll. 

 

Jag provade att igga lite ranomfolk vilket hjälpte lite. Dock kom jag på sen att risken att jag ställer mig i nån (eller nån i mig) blir ganska hög... Men det laggade liiiiite mindre iaf och sen kom jag också på att alla inte ser samma personer. (Aviggade alla innan jag loggade ut såklart).

 

Fort Pintas champ blev den sista platsen vi filmade på. 

 

Jag är jättenyfiken på hur reklamfilmen blev. Om jag kom med eller inte kvittar just nu. Bara det att vara med på en sån här grej anordnad av ssoteamet är bara det roligt. Nån sa att det var sju stycken som filmade. Jag tycker att det låter mycket men vem vet? Jag har ingen aning om hur man filmar en reklamfilm för ett onlinespel. Detta var den första filminspelningen jag var med på (iaf på ett spel) och jag kommer definitivt att vara med på fler i framtiden! 

 

 

 

/Alice 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 14:11

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder på var de 10 minnesfragmenten på Sydhoven är. Bilderna ligger i den ordning vi hittade dem, alltså inte i bokens nummerordning.       Glömde ändra till dagsljus här, oops! Vi...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 13:37

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Hollow Woods är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men vissa platser behövde mer bilder för att göra det tydligare. B...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 12:46

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Moorland är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men jag insåg att jag behövde ta några till bilder för att vissa plats...

Av Alice Nightforce - 26 februari 2020 14:02

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här nedan kommer bilder och några korta förklaringar på var de 10 första minnesfragmenten är. Alla är runt Jorvikstallet och de ligger i den ordning jag hittade dem, alltså inte i bokens nummerordni...

Av Alice Nightforce - 27 januari 2020 22:00


Säger det igen: det här är inget barnvänligt spel. Är du en sån som gillar att skryta om att du minsann gjorde det och det trots att du egentligen var för ung kan du göra det nån annanstans än här. Åldersgränser finns av en anledning och därför hålle...

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards