Direktlänk till inlägg 27 oktober 2017

Halloween 2017

Av Alice Nightforce - 27 oktober 2017 10:16

Först lite snabbt om varför jag inte bloggat. I somras grävde någon av en kabel och halva byn blev utan både internet och fast telefon i en månad. Strax efter de lagat kabeln började jag på högskola. Jag går också på folkhögskola, pluggar körkort (är snart klar med det dock) och har tre hästar hemma på gården. Jag har med andra ord rätt så jävla fullt upp.

 

Spelar jag fortfarande? Absolut! Är jättetaggad inför det nya området, men tiden (och orken!) räcker inte till allt. När jag fixat körkortet kommer jag att få loss lite tid, och förhoppningsvis kommer jag att kunna lägga en del av den tiden till att springa runt mer på Jorvik. För jag saknar det nåt så grymt. 

 

Men nu till det som det här inlägget faktiskt skulle handla om, Halloween. En av mina absoluta favorituppdateringar. Jag liksom många andra reagerade också på att de olika effekterna kostade enbart star coins. Visserligen förståeligt, men jag blev inte så taggad på att köpa när jag såg priserna. 

 

 

Men jagat spöken har jag gjort, och jag tog bilder på var jag hittade dem. Det fattas dock bild på ett, och det första är det hos Mrs. Holdsworth, men det spöket börjar man ju med så det hittar ju alla. 

 

 

De andra hittade jag här

(jag kanske är lite övertydlig i beskrivningen till vissa bilder, men hellre det än att ni sitter och ser ut som frågetecken)

 

 

Fort Pinta, på muren. 

 

 

Utanför Silvergladebyn. 

 

 

I Vingårdens vinkällare. Det är spöket kan vara lite lurigt eftersom det gillar att gå genom väggar. Ett tips är att stå stilla och titta runt. 

 

 

I Gyllenbladsskogen. 

 

 

På stranden som omringar Gyllenbladsstallet. 

 

 

I "stan" i gåd. 

 

 

På Paddockön. 

 

 

I Jarlaheims centrum. 

 

 

Vid Guldspurs. Till höger utanför bild är Gröndalstävlingen. 

 

 

I Spegelträsket. Bron och vägen leder upp till New Hillcrest. 

 

 

Vingården. Följ Vingårdstävlingen. Du hittar spöket alldeles i början av den. 

 

 

I Doyles kapell. 

 

 

Nedanför sommarhuset i Valedale. 

 

 

Paddocken i Valedale. 

 

 

I Fripps hus. Hit kan du bara komma om du gjort huvuduppdragen som kom förra veckan. 

 

 

På Silversongvägen. Man skymtar Valedale till höger i bild. 

 

 

Vägen bortanför Äppellunden (antar att den här vägen leder till Mistfall?). 

 

 

Vid Äppellunden. Det här spöket är lite buggat. Jag spamklickade på det och det funkade. Annars har jag hört att man också kan rida bort en bit och sen tillbaka. 

 

 

På Sydhoven. Kommer du med färjan rider du rakt mot stenringen och sen håller du till vänster runt stenringen. 

 

 

Norra länken. 

 

 

Gåd. 

 

 

Också gåd. 

 

 

Långt ut på De glömda hedarna. Gåd skymtar till höger i bild. 

 

 

Solholmarna i New Hillcrest. Där tre "öar" sitter ihop. 

 

 

I Månskärebyn. Alldeles bakom mig står den blyge fiskaren. 

 

 

Stormgården. Gården man först kommer till när man låser upp Epona. 

 

 

Hos Kallterna. Fjordingarna är längst bort i bilden. 

 

 

I Frusna dimmornas dal. Kan vara svår att hitta. Jag stod stilla och zoomade ut kameran så mycket det gick. Man skymtar skogen med döda träd bortanför buskarna. 

 

 

/Alice 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 14:11

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder på var de 10 minnesfragmenten på Sydhoven är. Bilderna ligger i den ordning vi hittade dem, alltså inte i bokens nummerordning.       Glömde ändra till dagsljus här, oops! Vi...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 13:37

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Hollow Woods är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men vissa platser behövde mer bilder för att göra det tydligare. B...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 12:46

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Moorland är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men jag insåg att jag behövde ta några till bilder för att vissa plats...

Av Alice Nightforce - 26 februari 2020 14:02

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här nedan kommer bilder och några korta förklaringar på var de 10 första minnesfragmenten är. Alla är runt Jorvikstallet och de ligger i den ordning jag hittade dem, alltså inte i bokens nummerordni...

Av Alice Nightforce - 27 januari 2020 22:00


Säger det igen: det här är inget barnvänligt spel. Är du en sån som gillar att skryta om att du minsann gjorde det och det trots att du egentligen var för ung kan du göra det nån annanstans än här. Åldersgränser finns av en anledning och därför hålle...

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Gästbok


Skapa flashcards