Alla inlägg under juli 2016

Av Alice Nightforce - 19 juli 2016 14:38

En ny grej jag sett komma upp nu bland spelarna är att de ger ut sina riktiga namn och adresser för att de bland annat vill att folk ska skicka brev och paket till dem (ett stort VARFÖR på det från mig. Enligt mig tigger man då). Ni vet väl att ni bryter mot användarvillkoren då va? Om inte, här är en påminnelse: 

 

 

 

Detta gäller även Skypeadresser. Sånt får man inte heller ge ut. Ord direkt från både GM och moderator. 

 

 

För att gardera mig lägger jag också upp samma bild fast med engelsk text. Sen jag skaffade min SSO-instagram har jag noll koll på vilka som läser här. 

 

 

 

 

/Alice 


Av Alice Nightforce - 13 juli 2016 11:02

Hej alla Star Stable-vänner! Välkomna till denna veckas Onsdagsuppdatering, där vi har lite trubbel på åtta ben i Epona!

Spindelskräck?
Det är inte rätt tillfälle att låta din rädsla få övertaget, för Professor Hayden behöver din hjälp med hans kära husdjur, spindeln Alberta. Hon har på senare tid inte riktigt varit sig själv, det är riktigt förbryllande för Professor Hayden och han har ingen aning om varför hon beter sig på detta viset!

Professorn grubblar över husdjursproblem...
Professorn grubblar över husdjursproblem...

Krossar glas och rymmer hemifrån? Irriterar och stör alla andra och har till och med försökt att BITA dig?! Alberta har verkligen blivit helt tokig och det är upp till dig att hjälpa Hayden att få sin söta lilla prinsessa tillbaka på rätt spår igen. Ta en tur till hans campingplats i Epona för att ta del av detta helt nya uppdrag!

Midsommarglädje!
Glöm inte att Steves Midsommarförberedelser är tillgängliga på hans gård fram tills den 20e juli, och Midsommarskattjakten finns att spela hela perioden fram tills den 10e augusti!

Strandskoj med Tim Hooper
Tim kommer att hänga på Fort Pintas Strand tills den 10e augusti.

Hästmarknaden
Denna veckan så är Hästmarknaden öppen för affärer vid Jorvikstallets Arena

Nya Kläder & Utrustning
Både modebutiken och utrustningsbutiken har fått in nya saker i sitt sortiment för denna veckan, så se till att planera in en tur till Gallerian för att kolla in butikerna!

Ha en riktigt bra vecka allesammans!
Kramar från Star Stable-gänget 

 

 

(/Alice) 

Av Alice Nightforce - 12 juli 2016 23:00

Nu blir jag lite personlig igen. Eheh. (Har börjat få en del planer på inlägg jag kan göra, men ni får väldigt gärna komma med förslag också). 

 

Detta är min humor by night: 

 

 

 

(Och ja, den fick ligga under kategorin "musik jag lyssnar på när jag spelar" eftersom att det är en youtube-video). 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 12 juli 2016 16:15

Bara för att göra en uppdatering här kan jag berätta om mina senaste dagar, som har lett till att jag idag är snudd på sängliggande. 

 

Jag har haft egen häst/egna hästar i tio år, men det är först i år som jag kommer att kunna hämta vatten i stallet istället för uppe vid eller inne i huset. Förmodligen trodde ingen här att mitt intresse skulle hålla längre än vad det höll för de som bor och bodde runt omkring oss och var i samma ålder som mig, och därför las det inga pengar på att få igång de gamla vattenledningarna igen. 

 

Men nu. För ungefär en vecka sen stod jag och bokstavligen mördade mina armar genom att bila upp ett betonggolv som var nästan dubbelt så tjockt som pappa trodde att det skulle vara. Det tog pappa och mig två dagar att tillsammans bila upp golvet tillräckligt mycket för att vi sen skulle kunna gräva för den nya vattenledningen. 

 

Igår kom det en med en grävmaskin som grävde där merparten av ledningen nu ligger. Pappa grävde efter maskinen och grävde då fram de ledningar som redan låg nedgrävda, och jag hoppade upp och ner ur det 140 cm djupa hål som blev och grävde in och under väggen till där varmvattenberedaren ska stå. 

 

Arbetet i sig gick bra trots att det började regna efter ett tag som då gjorde att vi blev totalt genomdränkta, men vi blev klara även om det hela tog betydligt längre tid än vi trott att det skulle. 

 

Idag då. Jag har ont i precis varenda muskel från nyckelbenen och nedåt. Min högra hand och underarm är full av skrapsår och blåmärken. En sådan enkel sak som att kliva ur sängen imorse var rent ut sagt ett helvete. Hade också lite ont i halsen när jag vaknade men det har gått över nu. Men jag kan (snart) hämta vatten och även duscha hästarna vid stallet, vilket känns otroligt skönt!    

 

Jag kommer att logga in en kort stund på SSO sen för att göra midsommarskattjakten, men det är också det enda jag kommer att göra där idag. Är så sjukt trött att det enda jag vill göra är att ligga i sängen och kolla på serier (just nu The Vampire Diaries)     

 

Men tvd får tydligen vänta en stund. Brakade till ordentligt av åska nu så jag måste pallra mig upp ur sängen och dra ut kontakter  

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 6 juli 2016 12:17

Hej allihopa, och välkomna till denna veckas uppdatering där det är dags för oss att avslöja de urläckra nya Premium Frieserhästarna!


Helt nya Frieserhästar
Star Stables designgäng har jobbat hårt med att designa om och uppdatera Jorviks Frieserhästar, och i dag är dagen som du kan ta med dig en hem!

Fabulösa Frieser!
Fabulösa Frieser!

Med sin helt nya design och animationer, så är de nya Frieserhästarna oerhört förtjusande! De gamla versionerna av Frieserhästarna kommer att flyttas till Hästmarknaden där de kommer att säljas för 790SC.

INFORMATIONSBLAD FÖR DEN NYA RASEN:

★ Vilken är den nya rasen?
Den vackert uppdaterade Premium Frieserhästen!
★ Var kan jag köpa dem?
De finns till salu på Steves Gård
★ Hur mycket kostar de?
990 Star Coins.
★ Vilken level måste jag vara?
Premium Frieserhästarna kommer att vara tillgängliga från och med level 12!
★ Behöver jag bygga något särskilt rykte?
Nepp!
★ Vilka färger kan jag välja mellan?
Det finns tre underbara variationer på mörka färger att välja mellan!

Midsommarglädje!
Allt Midsommarskoj som Jorvik har att erbjuda, finns att spela genom under denna veckan också! Steves Midsommarförberedelser är tillgängliga på hans gård fram tills den 20e juli, och Midsommarskattjakten finns att åtnjuta hela perioden fram tills den 10e augusti! Så se till att insupa Midsommarstämningen och greppa tag i alla belöningar medan det fortfarande finns tid kvar...

Strandskoj med Tim
Tim kommer att hänga på Fort Pintas Strand tills den 10e augusti, så det finns gott om tid kvar till att försöka lista ut vad tusan det är han babblar om för något!

Hästmarknaden
Denna veckan, så håller Eddie och Ferdinand på att bygga upp Hästmarknaden vid Jorvikstallets Arena.

Nya Kläder & Utrustning
Både modebutiken och utrustningsbutiken har fått in helt nya saker i sitt sortiment för denna veckan, så varför inte ta en tur till Gallerian för att kolla in butikerna, så att du inte missar något!

Det var allt vi hade att rapportera för denna veckan!
Kramar från hela Star Stable-gänget 
 
 
(/Alice) 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards