Direktlänk till inlägg 15 maj 2016

4 år!

Av Alice Nightforce - 15 maj 2016 21:25

För fyra år sen idag skapade jag mitt sso-konto. Känns verkligen inte som att det är så länge sen! Men det är det och i och med det tänkte jag bjuda på lite fakta om mig. Det är mest sso-relaterat men också lite om mig bakom skärmen. Eftersom det är den 15:e idag blir det 15 fakta om mig, so here goes! 

 

 

1. Jag skapade mitt konto idag för fyra år sen, men det tog ungefär 3,5 månad innan jag blev Star Rider, och sen blev jag Life Time lite mer än ett år efter det. 

 

2. I mitt hemstall står det just nu en quarter, en paint, en jorvisisk ponny, en welshponny, ett engelskt fullblod och fem islandshästar. 

 

3. När jag döper en häst döper jag den efter nåt serie- eller Nightwishrelaterat. Men det händer att det bara ploppar upp ett namn i huvudet också. 

 

4. Jag älskar att inspektera spelare för att se vad folk INTE döper sina hästar till. 

 

5. Jag har gjort en bugg en gång (byta-färg-på-man-och-svansen-buggen), och det höll på att krascha hela spelet för mig så en gjord bugg räcker för mig! 

 

6. Anledningen till varför jag aldrig har varit och inte är med i en aktiv klubb är många, men först och främst vill jag helt enkelt inte. 

 

7. Jag säger numer alltid nej till alla randomgruppförfrågningar för att jag under den senaste tiden allt oftare blir totalignorerad i gruppen, så varför folk ens bjuder in mig från första början vette sjutton. Vill du chatta med mig så chatta i vän, fråga vän eller breva. Rensar brevlådan dagligen. 

 

8. En färg som ni aldrig kommer att få se mig i är rosa. 

 

9. Jag har inga planer på att skaffa en sso-youtube. Bara tanken på det får mig att vilja hålla för öronen och blunda. Kollar inte speciellt ofta på youtube för den delen heller. 

 

10. Något jag aldrig kommer att göra i sso (förutom att aldrig nånsin bugga igen) är att levla upp en häst genom att betala en hästtränare. 

 

11. En likhet mellan min spelkaraktär och mig bakom skärmen är att vi har båda rött och långt hår, även om mitt irlhår är mörkare och betydligt längre. 

 

12. Jag ÄLSKAR Once Upon a Time. Livestreamar varje söndag. Har väldigt blandade känslor för att det är säsongsavslutning inatt.  

 

13. Oavsett vilken årstid det är bär jag alltid med mig en vattenflaska nästan vart jag än ska. Vanligt kranvatten är min drog, typ. 

 

14. Jag red min första riktiga ridlektion på en ridskola i augusti år 2000, och före det gick jag en obligatorisk hästskötarkurs på ridskolan och sen en steg två-kurs för att kön till ridgrupperna var så lång. 

 

15. Jag rider helst dressyr, i skogen eller på en ovalbana. 

 

 

Så. Det var det. Ser framemot att få springa runt på Jorvik i många år till   

 

 

/Alice 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 14:11

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder på var de 10 minnesfragmenten på Sydhoven är. Bilderna ligger i den ordning vi hittade dem, alltså inte i bokens nummerordning.       Glömde ändra till dagsljus här, oops! Vi...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 13:37

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Hollow Woods är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men vissa platser behövde mer bilder för att göra det tydligare. B...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 12:46

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Moorland är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men jag insåg att jag behövde ta några till bilder för att vissa plats...

Av Alice Nightforce - 26 februari 2020 14:02

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här nedan kommer bilder och några korta förklaringar på var de 10 första minnesfragmenten är. Alla är runt Jorvikstallet och de ligger i den ordning jag hittade dem, alltså inte i bokens nummerordni...

Av Alice Nightforce - 27 januari 2020 22:00


Säger det igen: det här är inget barnvänligt spel. Är du en sån som gillar att skryta om att du minsann gjorde det och det trots att du egentligen var för ung kan du göra det nån annanstans än här. Åldersgränser finns av en anledning och därför hålle...

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards