Alla inlägg den 20 december 2017

Av Alice Nightforce - 20 december 2017 11:37

Men först...

 

...jag har inte glömt bort bloggen, men som jag skrev senast har jag fullt upp. Körkortet är fixat, men två heltidsutbildningar och tre hästar tar tid. Båda utbildningarna är på distans och hästarna och jag bor på samma gård, men till exempel förväntar/kräver kursledarna på lärarprogrammet att vi att pluggar 40 timmar i veckan, vilket är 8 timmar om dagen fem dagar i veckan, plus att jag är i stallet minst tre timmar om dagen. Så ni förstår liksom (hoppas jag).  

 

Men tentor, PM, litteraturanalyser med mera är en snarkfest att skriva (även om det ofta också är intressant, men man får aldrig vara så kreativ som jag vill vara i själva skrivandet), vilket har gjort att det har börjat klia i mina bloggfingrar. Så jag tänkte börja med att skriva lite vad jag tycker om Mistfall. 

 

 

 


Redan av teasern fick en känsla av Alice i Underlandet, fast mer "realistisk" och med normalstora svampar. Den känslan hänger fortfarande kvar när jag rider runt där. Jag har inte utforskat det supermycket, men jag bara älskar alla detaljer och jag ser nya varje gång jag rider runt där! Ekorrar, kaniner och igenkottar springer runt, fjärilar flyger (på fler platser än i Mistfall) och så grodor. Har inte sett om också grodorna rör på sig, eller om de sitter och latar sig på bestämda platser. 

 

 

Gissa om jag höll på att skratta ihjäl mig när det här hände! Perfekt tajmat av grodan   

 

 

Det jag nog gillar mest med Mistfall är att NPC:erna rider runt på hästar som vi spelare också kan köpa, som Alonso som sitter på en mustang som finns hos Marley. 

 

 

 

Har också tittat lite på frisyrerna, sminket, kläderna, utrustningen och övriga dekorationer som finns till både häst och karaktär. Jag har fortfarande kvar mitt långa röda hår, och jag saknar den färgen bland de nya frisyrerna. Kommer den kanske jag kommer att fundera på att byta, men tills dess behåller min karaktär det hår hon har nu. Samma med sminket. Inget av det som finns i Mistfall kändes som mer jag än det som min karaktär redan har på sig. Gillar också örhängerna även om min karaktär inte kan använda dem eftersom de inte syns för håret, men det gör ingenting eftersom mina egna öronpeircingar irl växte igen för ett par år sen (lol, har inte tänkt på hur lik min karaktär är mig irl). Älskar fjädrarna man kan ha som tränsdeoration. 

 

Kläderna och utrustningen gillar jag verkligen också, men SNÄLLA SSO, gör våra garderober större!!! I juli i år la jag upp bilder här och visade hur min garderob ser ut (behöver ni en påminnelse hittar ni del ett här, del två här och del tre här). Behöver jag säga att min garderob är ännu fullare nu? Knappast. Jag tvingas snart att ta en paus från spelet för att jag inte kan handla upp de js jag samlar på mig när jag levlar hästar, gör dagliga och gör uppdrag. Jag skulle såklart kunna ignorera att jag har nått maxgränsen på js, eller köpa nåt som jag sen säljer direkt men det känns så fruktansvärt onödigt att slösa js när det finns grejer jag vill ha! 

 

Senast jag läste nåt om en eventuell utökning av garderoben stod det att vi spelare som har en full garderob är en minoritet, och att det är därför som SSO inte gör den större. Men nu har jag sett att fler och fler får samma problem så jag hoppas verkligen att vi får en större garderob väldigt snart! Förstår fortfarande inte varför vi fick TIO nya flikar för saker (jättebra att vi kan lägga fodret nånstans, men ändå, tio flikar känns onödigt många). Nu har jag spridit ut grejerna i den kategorin bara för att jag kan, men skulle lätt kunna ta nio av flikarna och dela dem mellan utrustning och kläder istället. 

 

Så, igen, SNÄLLA SSO! GE. OSS. STÖRRE. GARDEROBER!!!!!

 

 

/Alice 


Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards