Alla inlägg den 29 juli 2017

Av Alice Nightforce - 29 juli 2017 19:00

SSO släppte en teaser tidigare idag: 

 

 

 

Av den här lilla teasern säger jag så här om rasen: 

 

+ Äntligen en ras från min lista över raser jag vill ska komma till spelet! 

+ Manen ser "städad" och så mycket snyggare ut. Just den här manstilen har jag önskat sen den uppdaterade verionen av de engelska fullbloden kom. 

+ Frambenen lyfts inte så högt i galoppen. 

+ Hästen ser ut och verkar röra sig väldigt mjukt. 

 

 

- Rasen är väldigt lik det uppdaterade engelska fullblodet, men det får man leva med. 

- Skulle önska mer kreativitet i animationerna när hästen står stilla. Av teasern att döma är det animationer från det nya engelska fullblodet och morganen. Den uppdaterade morganen har funnits i spelet i två år, är det inte dags för någonting nytt i animationsväg? Fast helst önskar jag att det trappas ner på animationer när hästen står still. Är allt som oftast ett irritationsmoment att ta bilder på framförallt fullbloden, men också morganerna när hästarna vägrar att vara stilla! 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 29 juli 2017 15:43

Jag har varit lite off för att det händer lite saker i det verkliga livet som har fått mig i obalans. Inget jag vill skriva om här om det inte visar sig att det kommer att påverka mig och/eller mitt spelande drastiskt. Men jag måste skriva om en grej jag reagerade på i det senaste huvuduppdraget. Har du inte gjort det uppdraget kommer du att bli lite spoilad, kanske. 

 

 

Så tre, två, ett. Här kommer en bild från uppdraget. 

 

 

   

 

Okej, jag reagerade på flera saker. Eftersom jag skriver och läser mycket, har gått på en skrivarlinje i fyra år och ska börja på mitt femte nu i höst tänker jag alltid på hur en text är skriven. Vi kan kalla det för hobbyskada. Ser ni att stycket under blankraden (alltså raden där det inte står något alls) börjar lite, lite längre in än meningen under? Det kallas för indrag och jag har sett samma form av indrag i flera uppdrag. Det är bara det att bland är det där och ibland inte, och jag fattar inte visten med att göra det alls. I en korrekt skriven text har man aldrig, aldrig, aldrig ett indrag direkt efter en blankrad. 

 

 

Men nu till det jag reagerade på efter jag muntligt och för mig själv påpekat indraget. 

 

Gothare = dåligt inflytande --> myt! 

 

Vet ni hur fördomsfulla människor är mot gothare? Jag är ingen men jag har varit vän med flera gothare. När vi gick runt på stan tittade folk konstigt på oss och tog ibland omvägar runt oss som om vi bar på någon smittsam sjukdom. Helt sann story och jag vet att flera känner igen sig. 

 

Jag är som sagt ingen gothare, men jag klär mig i princip alltid i svart och bara det räcker för att folk ska kasta blickar med ibland avsmak på en. Det är ju inte så att jag dyrkar djävulen och sånt bara för att jag gillar svart. Alla vill inte kopiera andras tumblr-outfits. Det är för fasen 2017 och folk reagerar fortfarande på svart! Reagera då hellre på 10-åringarna som klär sig som vuxna som är på väg ut på krogen. DÄR finns problemen, inte bland färger och gothare. 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Gästbok


Skapa flashcards