Alla inlägg den 4 juli 2017

Av Alice Nightforce - 4 juli 2017 15:33

Jag tänkte börja ta nya bilder till hästpressarna igår, så jag gjorde iordning den första hästen, tog transport, tog transport igen och red sen till platsen. Där upptäcker jag att på min tänkta plats står det en bro (!), vilket jag totalt missat när jag funderat över plaster att fota på. Så där gick jag tillbaka till ruta ett igen. Men när jag ändå tagit mig dit red jag runt en stund för att leta en ny plats och efter en stund hittade jag en som uppfyllde mina kriterier. Så jag "parkerar" och när jag letar en bra kameravinkel bestämmer jag mig för att jag vill ha kameran ett hack närmare. 

 

Och där upptäcker jag ett riktigt problem. Jag kunde inte ändra avståndet till det jag ville ha och jag blev så putt att jag snabbt åkte hem och bytte till hästen jag skulle levla.  

 

   

Det här är ju det närmsta som går att ha (är det någon som faktiskt rider omkring så här??). 

 

 

 

   

Och så här har jag inställningen för kameraavståndet till hästen när jag spelar. Jag ville flytta markören för avståndet till hästen så att den är lika som kameraavståndet till karaktären/spelaren, vilket jag VET gick när dessa inställningar kom, men det gick alltså inte.

 

Jag fick välja mellan att ha kameran alldeles för nära, för långt bort eller tillfälligt skita i mina planer och jag valde det sistnämda. Ganska surt när man väl bestämt sig för att börja med något som kommer att ta tid. Men vad att göra? Jag kan bara vänta på att även den buggen fixas    

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 4 juli 2017 14:00

Del 2 är hästutrustningen. Så här ser det ut på de flikarna (alla hästar är fortfarande "nakna"): 

 

 

   

Sida 1: benlindor. 

 

 

   

Sida 2: schabrak, sadlar och träns som ger 0 och 1 i snabbhet. 

 

 

   

Sida 3: träns, schabrak och sadlar som ger +2 i snabbhet. 

 

 

   

Sida 4: schabrak som ger +3 i snabbhet. 

 

 

   

Sida 5: sadlar som ger +3 i snabbhet (plus ett par hästskor jag tillfälligt lagt där). 

 

 

   

Sida 6: träns som ger +3 i snabbhet. Sakerna ni sett ligga lite "avsides" i +3-flikarna är nyinköpta grejer som jag vet att jag kommer att använda mycket, därför ligger de där de ligger för att jag ska ha lättare tillgång till dem. 

 

 

   

Sida 7: rosetter av olika slag, tränsdekorationer och blomkransar. 

 

 

 

Sida 8: högar av rosetter från champ. Har blurrat för att jag inte vill visa exakt hur många jag har. Vill kunna fortsätta tävla i champ när jag har lust, haha. 

 

 

   

Sida 9: rosetter från fiske, några utrustningsset och sadelväskor. 

 

 

   

Sida 10: fler set. 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards