Direktlänk till inlägg 2 december 2016

Det nya hemstallet

Av Alice Nightforce - 2 december 2016 17:00

Det nya hemstallet med sina tolv boxar fick mig att tappa hakan. Snabbt som bara den byggde jag ut det och fick plats för 18 hästar. John står fortfarande kvar utanför och jag undrar om vi kommer att kunna uppgradera hemstallet mer i framtiden... 

 

Stallet känns som ett riktigt stall. Det är luftigt och verklighetstroget. Musiken älskar jag också. Jag blir lugn av att gå in och vara i stallet. Precis som det ska vara. Stall är ingen miljö där stress och höga ljud hör hemma. Mest för hästarnas skull såklart, men jag har mer än en gång gått ut till stallet irl just för att jag behöver lite lugn och ro. 

 

Sadelkammaren och foderrummet hoppas jag på att man kommer att kunna använda i framtiden. Fick så sjukt mycket äpplen, morötter, apelsiner och hö av Chaun (pysslingen på regnbågseventet) att jag helt seriöst inte fick plats med något annat i väskan. Hade underlättat enormt om man kunde förvara maten någon annanstans. Likaså om det skulle vara så att man har eller är nära 10 000 js och inte vet vad man vill köpa så kan man massköpa foder och förvara det i foderrummet utan att det tar upp plats i ryggsäcken. 

 

 

Så här såg min ryggsäck ut innan regnbågseventet ens var slut. Jag tvingades helt enkelt till att sluta leta regnbågsguld för att min väska blev full. 

 

 

Sadelkammaren skulle också vara praktisk att kunna använda. Min garderob börjar bli full igen. Speciellt fliken där jag har mina +3 schabrak. Älskar schabraken och har nästan alla som har snabbhet +3. Skulle vara himla bra med ett separat skåp i sadelkammaren där man kunde lägga utrustning i. Den utrustning (alltså sadlar och träns) man använder mest skulle man kunna hänga på hängarna i rummet. Lätt att komma åt. Och då ha kläder i skåpet som är i stallet. 

 

 

Ett stort plus är att man får större och lättare tillgång till sina hästar, och att det är lätt att byta häst i boxarna utan att det kostar något. 

 

Ett till stort plus är att hästarnas humör inte ändras när man tar ut dem till hagen. 

 

 

Ett enormt minus är att man måste ta hand om ALLA sina hästar, även de som är i hagen. För mig innebär det att jag måste ta hand om 71 hästar, och att jag då måste köpa hö till dem för 3500 js dagligen om jag inte har möjlighet att ta hand om dem efter midnatt varannan natt. Vilket då i sin tur gör att jag måste rensa kartan på uppdrag VARJE dag för att ha råd med hö, och då kommer jag inte att ha råd med ny utrustning eller kläder, såvida jag inte köper för sc vilket jag vägrar om jag kan köpa det för js. Som det känns nu lutar jag starkt åt att börja använda stallhjälpen. Men jag vill inte heller tvingas till att göra det, men det är det jag blir. Jag har varken tid, ork eller lust till att rensa kartan precis varje dag. 

 

Ett till stort minus är att boxen till höger innanför dörren är låst till den häst man rider. Skulle vara mycket bättre om det inte spelade någon roll vilken häst man tog ut. Att hästen man rider helt enkelt behåller den box den stod i oavsett vilken box det är. Jag fick flytta om alla hästar jag hade i stallet för att jag köpte en ny häst och bytte till den. Jag vill själv bestämma vilken häst som ska stå i den och den boxen. I det gamla hemstallet fick man ju bestämma det (även om alla hästar flyttades om efter att man köpt en ny häst). Kan ju inte vara så svårt att gå tillbaka till det? 

 

 

I det stora hela ser jag bara plus med det nya stallet, även om jag tycker att två saker drar ner betyget ganska ordentligt. Men det kommer att bli väldigt roligt att plocka hem hästar jag bokstavligen inte har sett på år    

 

 

/Alice 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 14:11

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder på var de 10 minnesfragmenten på Sydhoven är. Bilderna ligger i den ordning vi hittade dem, alltså inte i bokens nummerordning.       Glömde ändra till dagsljus här, oops! Vi...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 13:37

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Hollow Woods är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men vissa platser behövde mer bilder för att göra det tydligare. B...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 12:46

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Moorland är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men jag insåg att jag behövde ta några till bilder för att vissa plats...

Av Alice Nightforce - 26 februari 2020 14:02

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här nedan kommer bilder och några korta förklaringar på var de 10 första minnesfragmenten är. Alla är runt Jorvikstallet och de ligger i den ordning jag hittade dem, alltså inte i bokens nummerordni...

Av Alice Nightforce - 27 januari 2020 22:00


Säger det igen: det här är inget barnvänligt spel. Är du en sån som gillar att skryta om att du minsann gjorde det och det trots att du egentligen var för ung kan du göra det nån annanstans än här. Åldersgränser finns av en anledning och därför hålle...

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards