Direktlänk till inlägg 4 oktober 2016

Veckan som varit

Av Alice Nightforce - 4 oktober 2016 21:07

Jag ska göra något som jag vanligtvis inte gör - ett "normalt" blogginlägg.

 

Förra veckan var jobbig. Jag var sjukt stressad under måndagen och tisdagen. Sjukt stressad i min värld är då man mår fysiskt illa, man måste påminna sig själv om att andas, man måste säga "hallå! Fokusera på det du gör nu!" till sig själv. För att nämna några saker. Att då få påtryckningar av diverse slag från folk hjälper ju inte nämnvärt, så när jag åkte till skolan på tisdagmorgonen vandrade mina tankar till en väldigt mörk plats jag trodde att jag var klar med. Som tur var vände skolan och framförallt min fantastiska klass och lärare på de tankarna så när jag åkte hem var de tankarna borta och hade istället ersatts av tankar på att börja leta några bokförlag... 

 

Efter tisdagen vände det. Typ. Det blev åtminstone lugnare även om det finns saker som fortfarande håller en oroskänsla kvar i mig. Jag vet exakt vilka dessa saker är men de tänker jag inte gå in på. 

 

Helgen bestod av kompishäng, SSO-spelande, Sims, glass, chips och Celsius. Lördagen gick dock till den mesta delen till att säcka ved. Också det med en kompis. Säckade närmare 20 kubik ved och jag lärde mig hur man använder lastaren på pappas gamla traktor. Låter kanske lite löjligt men det är verkligen inte bara att sätta sig i en traktor. Finns lite mer spakar i en sådan än vad det gör i en bil. Ehe. 

 

Idag har jag suttit på en köksoffa av trä med en tunn, tunn dyna på och rensat lingon hela halva dagen. Så min rygg håller på att döda mig. Men det finns fortfarande massor av lingon kvar att rensa, men det kommer jag att göra sittandes på något annat än den soffan! 

 

Ska ta och logga in på SSO runt midnatt för att snåla med höet. Tänkte spela nu ikväll men min rygg ville inte vara med på det. Den vill helst hålla sig i en liggande ställning så jag varvar att läsa en bok med att kolla på Once Upon a Time i sängen. 

 

Imorgon ska jag dock spela vad ryggen än säger. Onsdagsuppdatering som bör innehålla en födelsedagsfest för SSO. Och medan jag skrev den raden fick jag en idé........får sen om jag förvandlar den idén till handling eller inte..... Ska fundera på det till imorgon........ 

 

 

/Alice 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 14:11

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder på var de 10 minnesfragmenten på Sydhoven är. Bilderna ligger i den ordning vi hittade dem, alltså inte i bokens nummerordning.       Glömde ändra till dagsljus här, oops! Vi...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 13:37

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Hollow Woods är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men vissa platser behövde mer bilder för att göra det tydligare. B...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 12:46

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Moorland är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men jag insåg att jag behövde ta några till bilder för att vissa plats...

Av Alice Nightforce - 26 februari 2020 14:02

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här nedan kommer bilder och några korta förklaringar på var de 10 första minnesfragmenten är. Alla är runt Jorvikstallet och de ligger i den ordning jag hittade dem, alltså inte i bokens nummerordni...

Av Alice Nightforce - 27 januari 2020 22:00


Säger det igen: det här är inget barnvänligt spel. Är du en sån som gillar att skryta om att du minsann gjorde det och det trots att du egentligen var för ung kan du göra det nån annanstans än här. Åldersgränser finns av en anledning och därför hålle...

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards