Alla inlägg den 6 september 2016

Av Alice Nightforce - 6 september 2016 11:26

Jag går rakt på sak och säger vad jag tycker om att man bara  kan spela med tjejkaraktärer på SSO. 

 

Jag tycker att det är skitbra! 

 

Varför är lätt att svara på - det finns så sjukt många spel där man bara kan spela som en killkaraktär, men det är det ingen som reagerar på. Men så fort något riktar sig mot tjejer då blir det skriverier och folk blir förbannade. Det är för fasen 2016, har vi inte kommit längre än så här? 

 

Jag är fullt medveten om att det finns killar som gillar hästar och som rider. Men vet ni vad? Det finns tjejer som spelar fotboll och hockey med! De fotbollsspel jag har spelat har jag endast kunnat spela som killkaraktärer och inte brytt mig ett dugg om det.  

 

Jag skulle inte bli arg om SSO bestämde sig för att göra det möjligt att kunna spela med manliga karaktärer. Men huvudstoryn handlar om en tjej som kommer till Jorvik, och skulle det ändras skulle det ta bort en väldigt stor del av spelets grund för mig. Du kan btw få ett mer killaktigt utseende på din karaktär med neutralt smink och killaktigt hår. Det enda du inte kan göra är att ge din karaktär ett killnamn, men eftersom väldgt många spelare (både killar som tjejer) har smeknamn på sina karaktärer verkar det inte ha någon direkt betydelse vilket fall. 

 

Sen är det ju det här med "söker pojkvän säg 123" som det då och då skrivs i globala TROTS att man INTE får skriva sådant (står i användarvillkoren. Scrolla ner till punkt 2 och 3 under "Innehåll och verksamhet som är förbjuden" och läs själv). Hur mycket mer sådant skulle det inte bli om de lades till killkaraktärer i spelet? Det har redan spårat ur med spelare som sitter och "parar" sina hästar med andras samtidigt som de skypar (vilket man btw inte får vilket jag skrivit om i ett tidigare inlägg) och gör diverse ljud. Detta filmas inte alls så sällan med en mobil och videon läggs sen upp på instagram. Lek eller inte - barn ska inte sitta och hålla på med sådant! 

 

Om det nu finns ETT spel med enbart tjejkaraktärer, varför inte låta det vara så i den enorma djungeln av spel med endast killkaraktärer? Gillar man ett spel struntar man väl fullständigt i om man är en kille och spelar som en tjej? 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards