Alla inlägg den 4 september 2016

Av Alice Nightforce - 4 september 2016 10:42

Ämnet som jag egentligen är less på att ta upp, det ska jag ta upp nu. Och dessvärre är det förmodligen inte för sista gången.

 

Man får inte bugga. Det står klart och tydligt bland användarvillkoren på SSO's hemsida, villkor som du gick med på att följa när du skapade ditt konto

 

Men även den här veckan är det spelare som har suttit och gjort snabbhetsbuggen och sen använt den i x antal tävlingar (ni är amnälda btw, och jag bryr mig lika mycket i vad ni tycker om mig som ni tycker att det är viktigt att följa spelets regler). Inte alla tävlingar, men att använda buggen i en tävling är en för mycket. SSO har flera gånger sagt att man INTE får använda buggar som ger en fördel i tävlingar i spelet. Ändå gör några spelare det. Varför? 

 

Ni som håller på och buggar och som fullständigt skiter i att ni riskerar eller är garanterade en avstängning, vet ni att ni skrämmer mig? Jag kan med 99,9% säkerhet säga att ni som gör dessa buggar är bra mycket yngre än mig, och ni kommer en dag att vara de som verkligen kan påverka världen. 

 

Jag har länge tänkt på och trott att jag tar steget lite för långt när jag tänkt att om man bryter mot regler i ett spel är det även enkelt att börja bryta regler irl också. Nu blir jag mer och mer övertygad om att det inte alls är att gå för långt med tanke på hur folk i allmänt beter sig. 

 

Folk, inte alla men alldeles för många, vet knappt hur respekt stavas längre och än mindre hur man visar det. Det är respektlöst att bryta mot SSO's spelrelger som är så lätta att följa. Likaså är det respektlöst mot andra spelare (såvida att det du gör kan påverka alla). Även här kan jag garantera att ni inte skulle fuska eller bryta en regel i en tävling irl, så exakt vad gör det mer okej att göra det bakom en skärm? 

 

Jag skulle aldrig göra något som skulle kunna eller garanterar att jag blir avstängd från spelet. Bara det att man kan bli avstängd får i alla fall mig att följa reglerna extra noga. Men det verkar inte avskräcka alla, så vad ska SSO behöva göra för att få spelare att följa reglerna? Att inte ge veckopengen till de som brutit mot regler tror jag skulle göra åtminstone en liten skillnad eftersom sc verkar vara det enda en del bryr sig om. Frågan är om SSO får göra så. 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards