Alla inlägg den 1 september 2016

Av Alice Nightforce - 1 september 2016 15:45

Star Stable Friends - appen som kom för någon vecka sen och som de allra flesta verkar älska. 

 

Jag laddade ner den, hade den i ungefär en dag och sen tog jag bort den. När jag berättar det för andra SSO-spelare får jag en reaktion som skulle kunna jämföras med att radera SSO-appen är lika med världens undergång och att man bara inte gör det. Men anlednngen till att jag tog bort den var för att jag snabbt kom på att jag inte har någon användning av den. Här är varför:

 

 

Jag är klubbägare, men jag har ingen aktiv klubb = inga event att skriva in i kalendern. 

 

Jag får (tack och lov) inte så ofta brev från andra spelare, så jag behöver sällan svara på brev. 

 

Priser från championat och dagens bästa osv. måste jag in på spelet via en dator för att verkligen få. Jag kan öppna breven - men jag kan inte hämta ut prisrosetter eller prispengar om jag inte är inloggad i spelet. 

 

Jag läser alltid nyheterna på SSO's hemsida, och vad jag har förstått står det precis samma nyheter i appen som på hemsidan. 

 

 

Igen, jag har verkligen ingen användning av appen. Den tar (läs tog) bara plats i mobilen, plats som jag kan använda till sådant som jag faktiskt använder. Får jag höra att appen uppdateras med något som jag har nytta av kanske jag laddar ner den igen, men som det ser ut nu får den vara för min del. 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 1 september 2016 11:29

Dåligt med bloggande från min sida ett tag nu, och jag har ingen annan ursäkt än att det händer en hel del runt mig just nu. Plus att i alla avseenden kommer bloggen ganska långt ner på min priolista, och med det menar jag bland annat att även om jag sitter vid datorn vill jag inte alltid vara den som underhåller eller gör något. Ibland vill jag bli underhållen med en film eller x antal avsnitt av en serie. Att jag inte ens har bloggat om onsdagsuppdateringarna beror helt enkelt på att mitt inläggsfeed mer och mer började se ut som nyhetssidan på SSO's hemsida. 

 

En av de saker som hänt är att jag började i skolan i tisdags, och jag är redan nu sjukt taggad inför det här året. Samma dag som skolan startade fullkomligt exploderade min kreativa sida i mig, vilket betyder att jag bland annat har fått en enorm skrivlust igen. Hur det kommer att "drabba" bloggen vet jag inte men jag kan säga att jag har två inlägg som kommer att komma upp snart. Ett ska jag skriva och tidsinställa så fort jag är klar med det här. Det andra inlägget vet jag inte riktigt när det kommer att komma upp då jag är både förbannad och sjukt less på ämnet i det inlägget, men vill ändå ta upp det. 

 

Så, är detta min klyschiga nystart? Den som läser får se. 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Gästbok


Skapa flashcards