Direktlänk till inlägg 28 april 2016

Howrse

Av Alice Nightforce - 28 april 2016 22:00

Det är ju faktiskt inte bara sso jag spelar. Jag började att spela Howrse igen för lite mer än tre månader sen. Kanske kan vara lite roligt för er att få veta lite vad jag gör där eftersom det också är ett hästspel? Jag satsar inte på att bli bäst inom nånting där. Det orkar jag helt enkelt inte utan jag spelar för att jag tycker att det är roligt. Färgavlen är det enda målet jag har har nu, och att jag ska ha en odödlig häst i varje färg av varje ras. Visserligen avlar jag fram bättre och bättre hästar, men som sagt, jag toppalvar inte. 

 

Atm har jag 33 hästar och alla utom 6 är renrasiga spanska hästar, och det är de jag avlar på just nu. Fick idag 4 föl, alla ston men 2 av dem har färger jag inte fått tidigare, gulbrun och mörkfux (spelets termer). Fattas nu 3 färger innan jag har bockat av alla för den rasen, men så var det ju det där om att jag ska ha en odödlig häst av varje färg......har tre odödliga spanska hästar just nu, så den biten får jag jobba på ett tag. 

 

Just nu pågår det event där man får Hästjobbskort när man uppfyller några bestämda mål. Vill man inte betala med Equus eller pass (vilket jag inte gör) kan man som mest få 4 kort om dagen. En del kort ger föremål, och andra ingår i samlingar som ger en lite värdefullare gåva (definitionsbart) när man fått alla kort i en samling. Lyckas man samla ihop alla samlingar i eventet får man en gudomlig häst. Jag orkar inte rabbla upp allt jag fått hittills. Det kan jag göra på eventets sista dag om inte annat. 

 

Det jag gör varje dag är att leka med fölen, träna hästar, tävla/bluppa hästar, eventuellt betäcka ett eller flera ston med nån/några av mina hingstar, och greja i mitt ridcenter. 

 

Annars håller jag mest på att bygga upp mitt ridcenter. På mitt förra konto låg jag i toppen och fightades om förstaplasten i antalet boxplatser, den här gången satsar jag på kvalité och boxplatser åt mina egna hästar och ponnyer.

 

Det går lååååååååångsamt att bygga upp både ridcentret och aveln nu i början, men jag börjar få lite snurr på saker och ting nu   

 

 

/Alice 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 14:11

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder på var de 10 minnesfragmenten på Sydhoven är. Bilderna ligger i den ordning vi hittade dem, alltså inte i bokens nummerordning.       Glömde ändra till dagsljus här, oops! Vi...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 13:37

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Hollow Woods är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men vissa platser behövde mer bilder för att göra det tydligare. B...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 12:46

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Moorland är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men jag insåg att jag behövde ta några till bilder för att vissa plats...

Av Alice Nightforce - 26 februari 2020 14:02

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här nedan kommer bilder och några korta förklaringar på var de 10 första minnesfragmenten är. Alla är runt Jorvikstallet och de ligger i den ordning jag hittade dem, alltså inte i bokens nummerordni...

Av Alice Nightforce - 27 januari 2020 22:00


Säger det igen: det här är inget barnvänligt spel. Är du en sån som gillar att skryta om att du minsann gjorde det och det trots att du egentligen var för ung kan du göra det nån annanstans än här. Åldersgränser finns av en anledning och därför hålle...

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Gästbok


Skapa flashcards