Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Nämen

Av Alice Nightforce - 25 april 2016 18:22

Nämen. Sitter jag och skriver ett inlägg igen? Kan det vara så att blogglusten börjar komma tillbaka? 

 

Ja, jag sitter och skriver ett inlägg igen (och det med en snudd på irriterande kelsjuk katt mellan datorn och mig), och kanske att blogglusten börjar att komma tillbaka igen, vem vet? 

 

Jag ska i alla fall från och med nu blanda in lite mer av mig och mina hästar här. Eftersom sso är ett hästspel borde det ju finnas en del hästintresserade människor bland spelarna och ni som läser min blogg. Det kommer inte att bli inlägg om mina hästar varje dag utan bara när jag känner för det. Till exempel dagar som idag när spellusten inte är på topp kan jag ju skriva nåt om mina irlhästar istället för mina pixelhästar    

 

 

Och till skillnad från de tidigare dagarna hann jag precis ta en promenad med min isfröken innan den svinkalla aprilvinden kom och störde. Promenaden var en relativ kort runda men jag kunde hålla koll på hagen hela tiden för att se hur grabbana regarade, eller egentligen främst hur varmblodet reagerade. För ungefär två månader sen sprang han sig svettig och gnäggade halsen av sig, idag lunkade han efter oss en bit, lufsade tillbaka till grinden när vi var utom synhåll för honom, gnäggade nån gång då och då (även shettisen fick för sig att gnägga vilket han inte brukar göra. Dock tog han inte ett steg från höet   ), men det var allt. Enorm skillnad och förj*vla skönt att se att det går åt det hållet. Ser ju såklart ännu mer framemot att börja rida nu när jag slipper den onda cirkeln (orolig häst i hagen - jag blir en orolig och nervös ryttare - min redan känsliga isfröken blir ännu nervösare och med det osäker på mig - pannkaksridtur som gör mer skada än nytta). 

 

Dock kommer det att bli en hel del promenader och annat jobb från marken innan jag "vågar" sätta mig i sadeln igen. Var osmart nog i somras när jag hoppade upp (visserligen med sadel, men ändå) på henne efter att hon gått på bete och samlat energ....... Platsen jag valt att rida på var en stubbåker och jag tänkte bara ta några varv i skritt. Men det blev rodeo när min rumpa nuddade sadeln    men jag lärde mig i alla fall nåt nytt om henne och jag kommer att tänka mig för innan jag försöker mig på nåt sånt igen    

 

 

/Alice 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 14:11

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder på var de 10 minnesfragmenten på Sydhoven är. Bilderna ligger i den ordning vi hittade dem, alltså inte i bokens nummerordning.       Glömde ändra till dagsljus här, oops! Vi...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 13:37

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Hollow Woods är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men vissa platser behövde mer bilder för att göra det tydligare. B...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 12:46

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Moorland är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men jag insåg att jag behövde ta några till bilder för att vissa plats...

Av Alice Nightforce - 26 februari 2020 14:02

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här nedan kommer bilder och några korta förklaringar på var de 10 första minnesfragmenten är. Alla är runt Jorvikstallet och de ligger i den ordning jag hittade dem, alltså inte i bokens nummerordni...

Av Alice Nightforce - 27 januari 2020 22:00


Säger det igen: det här är inget barnvänligt spel. Är du en sån som gillar att skryta om att du minsann gjorde det och det trots att du egentligen var för ung kan du göra det nån annanstans än här. Åldersgränser finns av en anledning och därför hålle...

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards