Direktlänk till inlägg 20 februari 2016

Kaos deluxe i globala

Av Alice Nightforce - 20 februari 2016 19:06

Tänk vad ett nätverksfel kan göra. Strax efter 16:00 idag fick alla som var inne närverksfel. Medan jag loggade in på servern förberedde jag mig mentalt på det annalkande floodet av siffror och "alla som fick nätverksfel säg ***". Jag stängde ner chatten och fortsatte med mitt. 

 

När jag sen lullat runt i skogen ett tag i brist på annat vettigt att göra kommer jag tillbaka till ett global i  k a o s. Nån hade startat ett rykte om att nätverksfelet berodde på en hackare. Eh, hallå? 

 

Panik utbröt och folk skrev så snabbt att det var omöjligt att hinna läsa allt. GME var inne och försökte styra upp det hela. 

 

 

 

Note: GM's klassar uppenbarligen chattmeddelanden skrivna med caps/versaler som skrik, så även om inte DU gör det ska du ändå respektera sso's regler. 

 

 

 

 

Som sagt, tempot var sjukt högt. 

 

 

 

 

Det var även några som började skratta åt "vidta åtgärder". Inte så smart. En GM kan se till att spelare blir avstängda från chatten. Skulle vilja se den som skrattar efter det. Tycker även att det är fruktansvärt omoget att hitta på rykten. De yngre tänker inte som oss äldre och kan inte avgöra om det är skämt eller på riktigt, vilket då gör att de tror på det som sägs och blir livrädda. Jättekul verkligen!     

 

 

GME sa även en annan otroligt viktig sak, men det måste få ett eget inlägg, så håll utkik efter det senare ikväll. 

 

 

/Alice 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 14:11

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder på var de 10 minnesfragmenten på Sydhoven är. Bilderna ligger i den ordning vi hittade dem, alltså inte i bokens nummerordning.       Glömde ändra till dagsljus här, oops! Vi...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 13:37

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Hollow Woods är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men vissa platser behövde mer bilder för att göra det tydligare. B...

Av Alice Nightforce - 28 februari 2020 12:46

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här kommer bilder och korta förklaringar på var de 10 minnesfragmenten i Moorland är. De här bilderna skulle ha kommit upp igår men jag insåg att jag behövde ta några till bilder för att vissa plats...

Av Alice Nightforce - 26 februari 2020 14:02

LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU VILL LETA SJÄLV!    Här nedan kommer bilder och några korta förklaringar på var de 10 första minnesfragmenten är. Alla är runt Jorvikstallet och de ligger i den ordning jag hittade dem, alltså inte i bokens nummerordni...

Av Alice Nightforce - 27 januari 2020 22:00


Säger det igen: det här är inget barnvänligt spel. Är du en sån som gillar att skryta om att du minsann gjorde det och det trots att du egentligen var för ung kan du göra det nån annanstans än här. Åldersgränser finns av en anledning och därför hålle...

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards