Alla inlägg den 20 februari 2016

Av Alice Nightforce - 20 februari 2016 21:15

Här nedan har ni det printat svart på vitt. Eller snarare gult på blått men ni fattar. 

 

 

 

 

Det finns INGA hackare på sso! Blir du "hackad" är det DU som antingen har lämnat ut din mejl och lösen, loggat in på en annans dator där uppgifterna sparades (vilket man kan förhindra genom att kolla runt lite på i det här fallet launchern innan man loggar in) eller så har du helt enkelt ett för enkelt lösenord. DU ansvarar för ditt konto och du ska INTE dela med dig av dina inloggningsuppgifter till nån annan än dina föräldrar om du är ung. 

 

 

Hackare har INGET att hämta ut av sso. Man kan inte flytta över varken star coins, hästar, utrustning, kläder eller nåt annat mellan spelare. Det enda som då går att göra är att sabba för en annan spelare, och vem ägnar timmar åt att lära sig att hacka sig in på ett hästspel bara för att jävlas? Och varför skulle man då välja att hacka nån randomspelare när det finns andra betydligt viktigare personer som skulle vara betydligt intressantare för en hacker att hacka? Sso har dessutom ett gammalt system som ytterst, ytterts få skulle orka att lära sig att hacka. Inget man gör bara för att förstöra för nån annan direkt. 

 

 

Så. Tänk efter. Vad har du för lösenord? Hur starkt kopplat är det till dig? Älskar du hästar och har "lovehorses" som lösen är det hög tid att byta till nåt svårare. 

 

2jhsojherrl9 - Kan vara ett exempel på ett lösenord (ta nu inte det). Jag ska berätta hur det funkar. 

 

 

Jag heter Stina och jag har ett rödrandigt lejon. 

Hajjar ni? Första bokstaven i nästan varje ord. Siffrorna tänkte jag som år 1992, året då jag är född och så bytte jag helt enkelt plats på dem och satte en siffra i början och en i slutet. 

 

 

Ni kan också kolla här och se vilka som var de vanligaste lösenorden år 2014. Finns ditt med på listan? BYT! 

 

 

/Alice 

!!!
Av Alice Nightforce - 20 februari 2016 19:06

Tänk vad ett nätverksfel kan göra. Strax efter 16:00 idag fick alla som var inne närverksfel. Medan jag loggade in på servern förberedde jag mig mentalt på det annalkande floodet av siffror och "alla som fick nätverksfel säg ***". Jag stängde ner chatten och fortsatte med mitt. 

 

När jag sen lullat runt i skogen ett tag i brist på annat vettigt att göra kommer jag tillbaka till ett global i  k a o s. Nån hade startat ett rykte om att nätverksfelet berodde på en hackare. Eh, hallå? 

 

Panik utbröt och folk skrev så snabbt att det var omöjligt att hinna läsa allt. GME var inne och försökte styra upp det hela. 

 

 

 

Note: GM's klassar uppenbarligen chattmeddelanden skrivna med caps/versaler som skrik, så även om inte DU gör det ska du ändå respektera sso's regler. 

 

 

 

 

Som sagt, tempot var sjukt högt. 

 

 

 

 

Det var även några som började skratta åt "vidta åtgärder". Inte så smart. En GM kan se till att spelare blir avstängda från chatten. Skulle vilja se den som skrattar efter det. Tycker även att det är fruktansvärt omoget att hitta på rykten. De yngre tänker inte som oss äldre och kan inte avgöra om det är skämt eller på riktigt, vilket då gör att de tror på det som sägs och blir livrädda. Jättekul verkligen!     

 

 

GME sa även en annan otroligt viktig sak, men det måste få ett eget inlägg, så håll utkik efter det senare ikväll. 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 20 februari 2016 18:30

Ni har blivit varnade. Nu kommer det några bilder från när jag gjorde de nya huvuduppdragen. 

 

Tänker inte lägga upp alla bilder jag tog, men tänkte visa hur duktig jag var på att gömma mig för GED-arbetarna... 

 

 

 

 

Att springa rakt in i en arbetare funkade verkligen inte   

 

 

 

 

Inte heller att bli osams med sig själv över vägen upp. Det slutar med att man ramlar ner. 

 

 

 

 

Inte heller att stå och snurra runt i en trapp funkade. 

 

 

 

 

Men efter det kom jag ner utan att hamna i GEDs klor och då möttes jag av min pålle som stod startklar för att sticka från stället. 

 

 

   

 

 

Bäst att sticka innan de tillfångatar en igen! 

 

 

 

 

 

Sagt och gjort. Jag red dit... 

 

 

 

 

...men jag skulle inte få träffa mystiska Mrs. X förrän dagen efter. Gah! 

 

 

(fortsättning följer...) 

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 20 februari 2016 14:30

Alla hjärtans dag-brevet i gåd körde på samma rutin som förra året; jag var tvungen att relogga för att hitta det och när jag kom in igen var det på precis samma ställe som förra året...

 

 

 

Eehhh ja...   

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 20 februari 2016 10:42

Länge sen jag gjorde ett new in-inlägg. Har köpt en hel del grejer sen det senaste inlägget men jag kommer inte ihåg exakt allt jag köpt, så jag börjar om på en ny kula nu.

 

 

Har en idé till en outfit i huvudet och jag köpte den första delen igår, vilket blev schabraket. Finns att köpa i Gallerian    

 

 

 

/Alice  

Av Alice Nightforce - 20 februari 2016 00:08

Dagens lärdom:

 

En Alice som är irriterad på grund av att hon sovit dåligt ska inte spela sso. Hoppas på mer sömn inatt och bättre humör imorgon. 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Gästbok


Skapa flashcards