Alla inlägg under april 2015

Av Alice Nightforce - 11 april 2015 22:46

Så. Quartern som jag (och väääääldigt många andra) fastnade för var den svarta som finns att köpa hos Marley. Jag döpte pållen till Ravensoul och han har fått smeknamnen Korpen och Richie. Han påminner väldigt mycket om en häst på min ridskola som jag brukar rida ibland, Korpen och hästen på ridskolan har nämligen precis samma gung och spret med bakbenen i traven. Det var ganska creepy att upptäcka faktiskt    x). Dock skiljer det en del storleksmässigt, ridskolehästen är 170 och Korpen är................inte så hög   .

 

Men apropå traven... Skrev ju i det förra inlägget att det är en sak som irriterar mig, och det har med traven att göra. Inte traven i sig, men det som irriterar mig är att ryttaren inte håller takten när hon rider lätt. Annars finns det inte mycket att påpeka vad gäller quatern, åtminstone inget som jag har reagerat på. Jag har sett några diskussioner i globala men jag tycker att det är ett himla bra första "försök" att få mer verklighetstrogna hästar. Att byta från quarter till fjording eller ponny känns helskumt nu (men vad gör man inte för att kunna sno lite xp från tex ponnytävlingen ;p). Och jag hoppas och tror att de framtida hästarna och raserna kommer att röra sig mer verklighetstroget    (och jag tror btw att det kommer att komma fler quartrar i nästa onsdagsuppdatering. Gissar på att det kommer en skäck och en fux   ).  


 

 

Ääääälskar svarta hästar    

 

 

/Alice 


Av Alice Nightforce - 8 april 2015 22:51

Oj, oj. Nu är det länge sen jag bloggade igen. Men trots det har det varit flera nya besökare varje dag och x antal sidvisningar   . 

 

Jag har inte haft tid att blogga eftersom jag för snart en vecka sen fick hem min tredje häst. Förutom att tre egna hästar kräver en del tid (speciellt om man tar hand om dem helt själv) kräver nykomlingen lite extra tid eftersom hon är relativt ung och lite känslig (men otroligt rolig att hålla på med!). Så ni kanske förstår varför jag inte har bloggat på cirkus en vecka. 

 

Hinner jag bloggar jag imorgon, och då tänkte jag avslöja vilken av quatrarna jag köpte idag. Till skillnad från en del älskar jag dem, men jag irriterar mig på en sak, och det kommer jag också att berätta imorgon vad det är.

 

Så fortsätt att hålla koll   

 

 

 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Gästbok


Skapa flashcards