Alla inlägg under april 2015

Av Alice Nightforce - 17 april 2015 14:46

     



/Alice

Av Alice Nightforce - 17 april 2015 14:44

   



/Alice

Av Alice Nightforce - 17 april 2015 14:40

       

Well, den här buggen är fortfarande kvar...



/Alice

Av Alice Nightforce - 17 april 2015 14:28

         



/Alice

Av Alice Nightforce - 17 april 2015 14:23

         



/Alice

Av Alice Nightforce - 16 april 2015 15:56

Ett litet tillägg till det jag skrev igår. Du kan ju själv reglera hastigheten på vilken häst du än sitter på genom vad du har för kläder och utrustning. Det finns tex bara ett enda par byxor som ger +5 i rida, och det finns inte heller ett överflöd av toppar/skjortor/tröjor med +8. Det finns också en massa utrustning som tillsammans inte ger +28 i snabbhet, mycket av det är snyggt också! Ett litet tips bara   

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 15 april 2015 20:35

Jag hade en lång dag igår med skola, ridlektion och egna hästar att ta hand om, så jag loggade bara in för att ta hand om hästarna (och när jag gjorde det var klockan över elva på kvällen så jag hade ingen större lust att sitta och spela då). Och idag är jag dels trött efter igår så jag kommer bara att ta hand om hästarna idag också, och dels verkar det vara en del krux med veckans uppdatering så spelet har legat nere ett tag. Jag var dock in en kort stund men fick nätverksfel när jag skulle ta hand om hästarna, och jag har inte provat att logga in igen efter det. 

 

Jag gjorde en tävling innan jag gick in i stallet för att se om ryktet stämde, och jodå det gjorde det. De har sänkt farten på quartern. Den är fortfarande den snabbaste hästrasen så visten med att sänka är ju då egentligen point less. Jag som relativt ofta gör allt (och då menar jag ALLT, fiske, dagliga, stallsysslor och tävlingar) tyckte att det var skönt att det kom en snabb häst som gör att allt det går snabbare. Det tar ganska lång tid att göra alla sysslor och det kommer ju bara att komma mer och mer (nej, jag behöver inte göra allt för alla de ryktesgrejer som går att fylla är på max, men har jag tid till det gör jag det för att jag tycker att det är roligt). 

 

Alla kan ju köpa en quarter, star rider som icke star rider. Och så vill ju de allra, allra flesta att spelet ska bli så verklighetstroget som möjligt. Är alla hästraser irl lika snabba? Nej. Om du vill satsa på tävling irl, vad gör du då? Jo, du köper en tävlingshäst. Visst, det här är ett spel och som spelskapare kan man ju göra lite som man vill (som jag gör när jag skriver mina texter), men samtidigt skulle jag vilja hålla det så nära verkligheten som möjligt (som jag även här gör i mina texter). 

 

Och det handlar inte bara om att ha en snabb häst, du måste tänka på vägen du rider också. Likaså vad du har för utrustning och kläder. Det är alltså inte bara hästen det hänger på, utan det är som i verkligheten att det även hänger på dig som ryttare/spelare. Det är ju inte de som tar de längsta vägarna på Grand Prix-hoppningarna som vinner trots att de har en snabb häst, eller hur? 

 

(Guldstjärna till dig som orkat läsa allt   )

 

 

/Alice 

Av Alice Nightforce - 13 april 2015 15:37

Från och med idag finns jag även på Twitter!    ---->  https://twitter.com/AliceNightforce 

 

 

/Alice 

Translate

Presentation

Omröstning

Hur många hästar har du?
 1-10
 11-20
 21-30
 31-40
 41-50
 51-60
 61- 70
 71-80
 81- 90
 91-100
 100+

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Gästbok


Skapa flashcards